اخیرا گزارش های مختلفی درباره احتمال همکاری اپل با OpenAI و گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی در آیفون منتشر شده است. اکنون بلومبرگ در گزارشی جدید مدعی شده است که کوپرتینویی ها در حال دستیابی به توافق با سازنده ChatGPT و نهایی کردن قرارداد برای تامین قابلیت های هوش مصنوعی این شرکت برای آیفون هستند.

طبق گزارش بلومبرگ، اپل به توافق با OpenAI برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی این شرکت در آیفون نزدیک شده است. منابعی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند طرفین در حال نهایی کردن شرایط توافق خود برای استفاده از قابلیت‌های ChatGPT در iOS 18 هستند.

اپل به مذاکره با گوگل ادامه می دهد

بلومبرگ تاکید کرد که اپل همچنین در حال مذاکره با گوگل در مورد استفاده از چت بات جمینا بوده است، اما این مذاکرات به پایان نرسیده است. البته این نشریه معتقد است که مکالمه اپل و گوگل همچنان ادامه دارد.

همکاری با OpenAI به اپل این امکان را می دهد تا قابلیت های چت بات این شرکت را به نسخه بعدی سیستم عامل آیفون، iOS 18، به عنوان بخشی از اصلاحات اساسی هوش مصنوعی خود بیاورد. این مذاکرات مدتی است که رصد می شود و با وجود اینکه در حال حاضر در مرحله پیشرفته است، هنوز تضمینی وجود ندارد که به زودی اخبار رسمی اعلام شود.

اپل در کنفرانس توسعه دهندگان خود در ماه آینده از iOS 18 رونمایی خواهد کرد و انتظار می رود این سیستم عامل دارای ویژگی های بسیاری مبتنی بر هوش مصنوعی مولد باشد. قبلاً شایعه شده بود که اپل به طور همزمان مدل هوش مصنوعی آفلاین خود را توسعه می دهد، اما می خواست از مدل های هوش مصنوعی سایر شرکت ها از جمله OpenAI در آیفون استفاده کند.

مدیرعامل اپل اخیرا در گزارش درآمد این شرکت گفته است که معتقد است آنها در زمینه هوش مصنوعی از رقبای خود بهتر عمل می کنند. او توضیح داد:

ما به قدرت تحول و نوید هوش مصنوعی اعتقاد داریم و معتقدیم که مزایایی داریم که ما را در این دوره جدید متمایز می کند، از جمله ترکیب منحصر به فرد اپل از سخت افزار، نرم افزار و یکپارچه سازی خدمات. همچنین سیلیکون پیشگام اپل با سیستم‌های عصبی پیشرو در صنعت و تمرکز تزلزل ناپذیر ما بر حفظ حریم خصوصی، که در قلب همه چیزهایی است که توسعه می‌دهیم.