اپل احتمالا ماه میلادی آینده از سری آیفون 15 رونمایی خواهد کرد و اکنون شایعات زیادی وجود دارد که ادعا می‌کنند غول فناوری با تولید انبوه برخی از قطعات آن مانند نمایشگر و دوربین دچار مشکل شده است. هرچند همچنان انتظار می‌رود تا در ماه سپتامبر شاهد معرفی آیفون 15 باشیم، اما به گفته تحلیلگران اپل تولید گوشی‌های جدید را کاهش می‌دهد.

به گزارش 9to5Mac، «جف پو» برای سرمایه‌گذاران توضیح داده که با وجود این شرایط، احتمالاً اپل تا پایان سال 77 میلیون دستگاه آیفون 1‌5 بسازد. پیش از این تخمین زده شده بود که غول کوپرتینویی حدود 83 میلیون دستگاه آیفون 1‌5 در سال جاری عرضه کند. پو همچنین برای گفته‌های خود به دو دلیل اشاره کرده است.

دلایل کاهش تولید آیفون 15

او ابتدا توضیح می‌دهد که مشکلات عرضه همچنان بر تولید انبوه آیفون 15 تأثیرگذار خواهد بود. از جمله قطعات اشاره شده‌ای که احتمالاً تولید گوشی‌های جدید را به تأخیر بیندازند، به سنسورهای دوربین سونی، قاب تیتانیومی جدید مدل‌های پرو و نمایشگر جدیدی با حاشیه‌های نازک‌تر اشاره شده است.

Pu همچنین معتقد است که اپل برآوردهای فروش خود را به دلیل «نگرانی‌های مربوط به تقاضا» کاهش داده است. براساس شایعات، آیفون 15 پرو و پرو مکس نسبت به مدل‌های قبلی خود گران‌تر خواهند بود و این موضوع می‌تواند منجر به کاهش تقاضا شود. همچنین در گزارش دیگری گفته شده بود که نسخه‌های ارزان‌قیمت آیفون محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

اپل همچنین در گزارش سه‌ماهه سوم مالی 2023 خود گفت که درآمد فروش آیفون از 40.67 میلیارد دلار به 39.67 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز به سرمایه‌گذاران گفت که آیفون‌های کمتری در بازار ایالات متحده فروخته شده است.

درباره مدل‌های پرو آیفون 15 در جدیدترین شایعات گفته شده بود که احتمالاً دارای رم 8 گیگابایتی خواهند بود.