هدست واقعیت ترکیبی اپل، ویژن پرو، با عرضه خود موجی از اخبار را به همراه داشت. نه تنها از امکانات و فناوری های گسترده ای برخوردار بود، بلکه از قیمت بسیار بالایی نیز برخوردار بود. با قیمت گزاف 3499 دلار، بسیاری از کاربران بالقوه نظر خود را از خرید به انتظار برای در دسترس شدن فناوری تغییر داده اند. حتی تیم کوک، مدیر عامل اپل نیز در مورد دسترسی به آن برای مردم عادی تردید داشت.

با این حال، به نظر می رسد که اپل ممکن است چیز خلاقانه تری در ذهن داشته باشد. این هفته، این شرکت پتنت جدیدی را ثبت کرد که نشان می‌دهد غول فناوری در حال آزمایش سخت‌افزار واقعیت افزوده (AR) است. این پتنت یک لوازم جانبی نمایشگر روی سر (HMD) را توصیف می کند که می تواند به آیفون متصل شود و آن را به یک هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده تبدیل کند، البته در مقیاس کوچکتر از Vision Pro.

به طور خلاصه، اپل ممکن است به فکر توسعه نسخه ای مقرون به صرفه تر از ویژن پرو باشد، اگرچه بعید به نظر می رسد که آن را به عنوان واقعاً ارزان طبقه بندی کند. در این راستا، پتنت جدید اپل رویکرد جایگزینی را نشان می دهد. این پتنت لوازم جانبی هدبند مانندی را توصیف می کند که شبیه عینکی است که کاربران می توانند آیفون خود را در آن قرار دهند. این لوازم جانبی دارای مکانیزم تشخیص است که ارتباط بی سیم با دستگاه برقرار می کند و به کاربر امکان می دهد از یک تجربه واقعیت مجازی لذت ببرد.

اگرچه عملکرد دقیق هدبند و اتصال آن به آیفون یا آیپد فاش نشده است، اما واضح است که اپل در حال بررسی راه های خلاقانه برای استفاده از دستگاه های تلفن همراه است. اگرچه وجود پتنت توسعه محصول مربوطه را تضمین نمی کند، اما نشان می دهد که مهندسان اپل به طور فعال در حال بررسی امکان تبدیل آیفون و آی پد به هدست واقعیت مجازی هستند. همچنین، این اولین بار نیست که نسخه ارزان‌تر هدست ویژن پرو معرفی می‌شود. پیش از این شایعه شده بود که اپل در حال توسعه یک هدست واقعیت مجازی کم‌هزینه است.

برای دریافت جزئیات بیشتر باید منتظر باشیم تا بدانیم برند کوپرتینویی در آینده نزدیک چه محصولی را ارائه خواهد کرد. دستگاهی که با قیمتی بسیار کمتر از نسل قبل به بازار می آید.

منبع

به این پست امتیاز دهید