آپدیت iOS 18 در آینده ای نزدیک با مجموعه ای از تغییرات و ویژگی های جدید با تمرکز ویژه بر قابلیت های هوش مصنوعی ارائه می شود. با گفتن آن مارک گارمنمرکز کنترل گوشی های اپل که از زمان معرفی آیفون X تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد.

به گفته مارک آلمان در آخرین خبرنامه هفتگی خود، مرکز کنترل iOS از یک ویجت موسیقی بازطراحی شده و بهبودهایی در نحوه کنترل دستگاه های هوشمند خانگی از طریق HomeKit بهره خواهد برد.

ویجت iOS Music، که اکنون یک مربع کوچک 2×2 در گوشه سمت راست بالای صفحه است، ممکن است در iOS 18 بزرگتر شود و هنر آلبوم و نوار پیشرفت را به طور پیش فرض نمایش دهد. در iOS 17، کاربران برای دسترسی به این اطلاعات باید انگشت خود را روی ویجت نگه می داشتند.

در مورد کنترل های HomeKit، سیستم فعلی به طور خودکار حداکثر 6 دستگاه هوشمند را در تب Home مرکز کنترل انتخاب و نمایش می دهد. با این حال، این سفارش خودکار اغلب با تنظیمات برگزیده کاربر مطابقت ندارد و می تواند به طور غیرمنتظره ای تغییر کند. این امر به خاطر سپردن کنترل‌های پرکاربرد مانند چراغ‌های اتاق نشیمن یا ترموستات‌ها را برای کاربران دشوار می‌کند.

به نظر می‌رسد که در iOS 18، کاربران آیفون می‌توانند دستگاه‌هایی را که در تب Home Control Center ظاهر می‌شوند، انتخاب کرده و یک سفارش ثابت برای آنها تعیین کنند. علاوه بر این، افزایش نمادها برای هر دستگاه می‌تواند استفاده از مرکز کنترل را آسان‌تر کند.

علاوه بر تغییرات Control Center، Garman انتظار دارد که منوی تنظیمات iOS 18 به رابط کاربری تمیزتر و سازماندهی و عملکرد جستجوی بهتر مجهز شود.