معاون وزیر ارتباطات از پروژه ساخت فاز اول مرکز داده ارتباطات شرکت انتقال داده آسیاتک بازدید کرد.

در 13 فروردین 1403 علی اصغر انصاری معاون وزیر ارتباطات و برنامه ریزی راهبردی از پروژه احداث فاز اول مرکز داده پیام در منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد. در این مراسم محمدعلی یوسفی زاده مدیرعامل آسیاتک با اشاره به اینکه پروژه مرکز داده پیام از اوایل تیرماه سال گذشته آغاز و در ابتدای سال جاری به بهره برداری رسید، درباره این پروژه گفت: هدف از راه اندازی پیام دیتا است. مرکز افزایش ظرفیت مراکز داده، ارائه خدمات جمع آوری به سازمان های بزرگ صاحبان داده است. مانند: بانک ها و سازمان های دولتی و تسهیل دسترسی به خدمات پایگاه داده از طریق خدمات ابری و سرورهای اختصاصی.

وی در بخشی دیگر از این مراسم با اشاره به سرمایه گذاری 9 هزار میلیاردی آسیاتک در ساخت فاز اول این مرکز داده، توضیح داد: این مرکز داده دارای 550 رک با ظرفیت 6 کیلووات در هر رک در مساحتی است 1800 متر مربع در دست ساخت. توان کل فاز اول این پروژه پنج هزار کیلووات برای تامین انرژی این مرکز داده است. مرکز داده پیام در رده 3 استاندارد TIA-942 قرار دارد و سطح افزونگی سیستم الکتریکی آن N+1 است.

در بخشی دیگر از این مراسم مدیرعامل آسیاتک مراکز داده میلاد، میرعماد، آزادگان و رایمون را معرفی کرد.

وعده دولت برای تامین برق مراکز داده پیام SEZ

در حاشیه این بازدید معاون وزیر ارتباطات نیز جلسه ای برگزار کرد. وی با بیان اینکه پیام همواره به عنوان حوزه ای برای ایجاد یک مرکز داده مهم تلقی می شود، تصریح کرد: ایجاد مرکز داده در اولویت این وزارتخانه است که هدف آن به حداقل رساندن فرآیندها، مشکلات و موانع احتمالی بر سر راه توسعه است. این مراکز آن را رفع می کنند

اکبر قنبرپور، مدیرعامل مرکز ویژه اقتصادی پیام با بیان اینکه مقدمات راه اندازی مراکز داده در این حوزه فراهم شده است، گفت: در 2 سال گذشته 10 شرکت به این مرکز اضافه شده و در مجموع 16 واحد هم اکنون در حال فعالیت هستند. مرکز داده پیام. 2 نیروگاه برای ارائه خدمات به شرکت های مرکز داده راه اندازی شده است که امکان تامین برق مستقیم متقاضیان را فراهم می کند.