مرحله اول: تیک گزینه Enable SSID بزنید تا در زمان جستجوی شبکه های وای‌فای در دستگاه‌های دیگر بتوانید نام شبکه (نام مودم روتر) را مشاهده کنید. هرچند، برخی از کارشناسان امنیتی توصیه می‌کنند نام شبکه را فعال نکنید تا به‌صورت عمومی قابل جستجو نباشد و فقط خودتان با واردکردن نام آن بتوانید آن را در دستگاه‌های دیگر پیدا کنید و متصل شوید.

مرحله دوم: در کادر مقابل Name (SSID) نامی را برای شبکه خود انتخاب کنید. اگر به امنیت توجه ویژه‌ای دارید بهترین حالت این است که نام مستعاری برای آن انتخاب کنید که نه ارتباطی به شما داشته باشد و نه برگرفته از مدل و برند مودم روتر باشد. اگر بدانید هکرها با استفاده از مهندسی اجتماعی چه سناریوهای عجیبی برای نفوذ اطلاعاتی به‌کار می‌گیرند.

در ردیف‌های بعدی تنظیمات Mode و Channel و پهنای باند را نیازی نیست تغییر دهید.

مرحله سوم: اکنون در تنظیمات امنیتی (Security Options) گزینه WPA-PSK/WPA2-PSK AES را انتخاب کنید سپس در کادر مربوط به Pre-Shared Key رمزعبور اتصال به شبکه وایرلس را تایپ کنید. طول رمز باید بین ۸ تا ۶۳ کارکتر باشد و توصیه می‌شود ترکیبی از اعداد و حروف را وارد کنید و در پایان روی Apply بزنید تا تنظیمات اعمال شوند.

برای اطمینان بیشتر از امنیت شبکه WPS را غیرفعال کنید. این قابلیت امکان اتصال به شبکه بدون واردکردن رمزعبور را فراهم می‌کند. برای غیرفعال کردن این قابلیت از دکمه فیزیکی پشت مودم نیز می‌توانید کمک بگیرید.

همچنین، به‌جای استفاده از WPS بهتر است آدرس MAC هر دستگاهی که می‌خواهید امکان اتصال به مودم را داشته باشد برای آن معرفی کنید و دیگر بدون رمز به مودم وصل شوید؛ اما در این حالت، در اغلب مودم‌ها امکان اتصال سایر دستگاه‌های جدید بدون تعریف آدرس MAC وجود ندارد.

تنظیم تاریخ و زمان

علاوه‌براین، ممکن است در مرحله بعداز تغییر رمزعبور نیاز باشد تاریخ و زمان دستگاه را نیز تنظیم کنید که با انتخاب Tehran از ردیف Time Zone و قرار دادن Mode روی حالت Copy Computer Time می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید تا به صورت خودکار اطلاعات دقیق را دریافت کند.

مشاهده گزارش اتصال