این سایت خبری در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع آگاه نوشت که اپل توسعه نسل دوم ویژن پرو را متوقف کرده تا به طور کامل بر روی عرضه مدل ارزان تر نسل اول تمرکز کند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که محدوده Vision Pro در آینده به دو بخش تقسیم خواهد شد: یک مدل افزونه Pro و دیگری مدل ارزان‌تر برای عموم. طبق گزارش ها، اپل در سال گذشته پروژه Vision Pro 2 را از اولویت خارج کرده و کارمندان کمتری را به آن اختصاص داده است.

ظاهرا اپل در ابتدا می خواست قیمت اجزای هدفون خود را در Vision Pro 2 کاهش دهد و از صفحه نمایش ارتقا یافته استفاده کند. اپل حداقل به یکی از تامین کنندگان خود گفته است که کار بر روی نسل بعدی هدست ویژن پرو متوقف شده است. اما توسعه یک مدل ارزان تر به نام “Apple Vision” همچنان ادامه دارد. اپل ویژن ویژگی های کمتری نسبت به اپل ویژن پرو خواهد داشت.

ظاهراً در سال 2022، اپل توسعه مدل ارزان‌تر Vision Pro را در قالب پروژه N109 آغاز کرده است. هدف نهایی این است که هدست قیمتی مشابه گران ترین مدل آیفون داشته باشد. یعنی چیزی حدود 1600 دلار. اپل قصد دارد مدل هدفون ارزان‌تر خود را در اواخر سال 2024 عرضه کند. اما طبق گزارش اطلاعاتی، تا ابتدای سال 2024، نمونه اولیه گوشی جدید هنوز آماده نشده بود.

مقالات مرتبط

اپل در پایین نگه داشتن هزینه های تولید و قیمت هدست واقعیت مجازی جدید خود با مشکل مواجه بوده و تاریخ عرضه را به اواخر سال 2025 رسانده است.

اپل در تلاش است تا مدل ارزان قیمتی از هدست خود را با همان نمایشگر استفاده شده در ویژن پرو بسازد و این مشکل ساز است. زیرا نمایشگر ویژن پرو یکی از گران ترین قطعات هدست است. نسخه ارزان‌تر هدست واقعیت مجازی اپل احتمالاً دارای دوربین‌های کمتر و هدبند ساده‌تر و بلندگوهای کوچک‌تر خواهد بود. اپل می خواهد هدفون جدید وزن کمتری نسبت به ویژن پرو داشته باشد.

این اطلاعات در آخرین قسمت گزارش خود می گوید که اپل ممکن است در آینده پروژه ویژن پرو 2 را دوباره ادامه دهد.