ظاهرا اپل در حال بررسی افزایش قیمت آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس است. یادآوری می کنیم که مدل های پایه آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس به ترتیب با قیمت 999 و 1099 دلار به فروش می رسند. البته مدل های استاندارد و پلاس آیفون 15 همچنان با همان قیمت نسل قبل عرضه خواهند شد.

طبق گزارش بلومبرگ، اپل انتظار دارد در سال جاری حدود 85 میلیون آیفون 15 را روانه بازار کند. از آنجایی که این شرکت در سال گذشته 85 میلیون آیفون 14 فروخت، افزایش قیمت مدل‌های پرو باعث افزایش درآمد کلی آن خواهد شد.

این واقعیت که اپل همچنان قصد دارد مانند سال گذشته 85 میلیون دستگاه از آیفون 15 را روانه بازار کند، خبر بسیار خوبی برای سرمایه گذاران این شرکت است، زیرا غول فناوری کوپرتینویی انتظار دارد سطح تقاضای مشتریان برای آیفون های بعدی همچنان بالا بماند.

تیم کوکمدیرعامل اپل در رویداد درآمد سه ماهه اول امسال اعلام کرد که مشتریان شرکتش همیشه خواهان خرید بهترین مدل آیفون هستند و شاید این اولین نشانه افزایش احتمالی قیمت گوشی های نسل بعدی این شرکت باشد.

طبق گزارش های قبلی، تمامی مدل های آیفون 15 به جای درگاه لایتنینگ از پورت USB-C استفاده خواهند کرد. مدل های استاندارد و پلاس این گوشی مانند آیفون 14 پرو به Dynamic Island مجهز خواهند شد.

انتظار داریم آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس از شاسی تیتانیومی جدید اپل و تراشه جدید A17 استفاده کنند. سیستمی روی یک تراشه که با استفاده از فرآیند 3n ساخته شده است. علاوه بر این، ممکن است یک دکمه چند کاره جدید مشابه دکمه اکشن اپل واچ اولترا به این گوشی ها اضافه شود.

برخی شایعات همچنین اشاره می کنند که آیفون 15 پرو مکس از یک دوربین جدید پریسکوپ با محدوده زوم اپتیکال گسترده تر استفاده خواهد کرد.

گفته می شود قاب دور نمایشگر مدل های آیفون 15 پرو نسبت به مدل های قبلی این محصول باریک تر خواهد بود. البته بر اساس برخی گزارش ها، نازک شدن لبه صفحه نمایش این محصولات باعث ایجاد مشکلاتی در تولید آنها شده و شاید به همین دلیل پس از عرضه به صورت محدود عرضه شود.