انتظار می رود آیفون 15 پرو مکس قیمتی بالاتر از مدل قبلی یعنی آیفون 14 پرو مکس داشته باشد. به گفته جف پو، تحلیلگر فناوری از Haitong International Securities، قیمت بزرگتر از دو مدل پرو آینده احتمالاً بالاتر از قیمت اولیه 1099 دلاری آیفون 14 پرو مکس خواهد بود.

در حالی که دلایل دقیق افزایش قیمت مشخص نشده است، افراد داخلی حدس می‌زنند که ویژگی‌های بهبود یافته آیفون 15 پرو مکس ممکن است عوامل موثری در این امر باشد. شایان ذکر است، شایعه شده است که دستگاه دارای یک لنز پریسکوپ است که نسبت به ویژگی زوم 3 برابری موجود در آیفون 14 پرو مکس پیشرفت قابل توجهی دارد. این لنز پریسکوپ به کاربران اجازه می دهد تا از زوم اپتیکال 5 تا 6 برابری لذت ببرند و عکاسی انعطاف پذیرتر و باکیفیت تری را ارائه می دهد.

سیستم لنز پریسکوپ معمولاً از یک عدسی اولیه تشکیل شده است که تصویر را می گیرد و سپس یک آینه یا منشور زاویه دار که نور را 90 درجه به یک لنز ثانویه منعکس می کند که آن را به سنسور تصویر هدایت می کند. این چیدمان به دلیل قرارگیری جانبی حسگر تصویر و لنز ثانویه به فضای بیشتری در داخل گوشی هوشمند نیاز دارد که ممکن است به قیمت بالاتر کمک کند.

طبق گفته Pu، انتظار می رود تولید انبوه آیفون 15 مطابق با برنامه معمول عرضه اپل در ماه آگوست آغاز شود. این نشان می دهد که خط تولید آیفون 15 می تواند در ماه سپتامبر به طور رسمی معرفی شود. Pu همچنین پیش‌بینی کرد که اپل در نیمه دوم سال 2023 تقریباً 84 میلیون دستگاه از سری آیفون 15 را تولید خواهد کرد که انتظار می‌رود مدل‌های Pro محبوب‌ترین دستگاه‌ها در ماه‌های اول پس از عرضه باشند.

شایعات در مورد سری آیفون 15 نشان می دهد که هر چهار مدل از جمله نوع پرو مکس دارای درگاه USB-C، جزیره دینامیک و قاب کمی خمیده خواهند بود. علاوه بر این، انتظار می‌رود که مدل‌های Pro بیش از ۱۲ ویژگی و بهبود داشته باشند. در خبری دیگر، اپل در حال آماده شدن برای معرفی سری آیفون 15 در اواخر سال جاری است. افشاگری های مختلفی در مورد عرضه این دستگاه منتشر شده است، اما آخرین گزارش نشان می دهد که آیفون 15 و آیفون 16 دارای نسخه های متفاوتی از چیپست A17 Bionic هستند. چیزی که آیفون 15 پرو را از جانشینانش متمایز می کند، استفاده آن از فرآیند N3B، آخرین فناوری ساخت TSMC است.

با این حال، اپل برنامه پیشرفته تری برای مدل های سال آینده دارد که از فرآیند پیشرفته N3E استفاده می کند. این تغییر استراتژیک تضمین می کند که آیفون های آینده عملکرد و بهینه سازی بیشتری را ارائه می دهند.

در مقایسه با محصولات قبلی مانند تراشه‌های A14، A15 و A16 که بر اساس فرآیند 5 نانومتری ساخته شده‌اند، A17 Bionic با فرآیند تولید 3 نانومتری خود یک جهش به جلو محسوب می‌شود. این فناوری پیشرفت های زیادی را به همراه دارد و تجربه کاربر را تا حد زیادی بهبود می بخشد. سری آیفون 15 پرو دارای پرچمدار A17 بایونیک خواهد بود و از فرآیند N3B استفاده می کند، در حالی که مدل های آینده به طور کامل از فرآیند N3E استفاده خواهند کرد. TSMC نوری را به این گره ها می تاباند و نشان می دهد که فرآیند N3E تاکید بیشتری بر کنترل مصرف انرژی دارد تا عملکرد خالص. این یک جایگزین تا حدودی مقرون به صرفه برای فرآیند N3B است.

باید منتظر جزئیات بیشتر باشیم.

منبع

به این پست امتیاز دهید