از زمان عرضه اپل ویژن پرو، برخی از جراحان از این هدست واقعیت مجازی برای کمک به فرآیند جراحی استفاده می کنند. اکنون یک پزشک ارتوپد در برزیل از ویژن پرو در یک عمل موفقیت آمیز بر روی یک بیمار مبتلا به پارگی روتاتور کاف استفاده می کند.

پارگی روتاتور کاف آسیبی است که اغلب به دلیل ساییدگی و پارگی پیشرونده بافت تاندون در طول زمان ایجاد می شود.

برونو گاباتوجراح بیمارستان دکتر جاراگوا گفت: «در جراحی آرتروسکوپی شانه از دوربینی در داخل مفصل استفاده می‌شود و جراحان آن را با نگاه مستقیم به صفحه نمایش انجام می‌دهند. با این دستگاه می‌توانستم تصویر را در اندازه یک صفحه فیلم با وضوح بالا ببینم و همزمان معاینات و مدل‌های سه بعدی بیمار را مشاهده کنم.

دکتر گاباتو از توانایی اپل ویژن پرو برای نمایش صحیح جزئیات نقاط تاریک و روشن تمجید کرد. به گفته وی، یکی از نگرانی های استفاده از هدفون در حین جراحی، نور شدید اتاق عمل است که می تواند باعث تاریکی بیش از حد اطراف پروژکتور شود.

دکتر گاباتو همچنین یک ویدیوی یوتیوب را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد چگونه می‌تواند به راحتی و همزمان یادداشت‌ها، عکس‌های اشعه ایکس بیماران و فیدهای دوربین را با Vision Pro مشاهده کند. چند سال پیش، همین پزشک در حین جراحی از هولولنز مایکروسافت استفاده کرد.