ایسوس نسخه بعدی کنسول دستی خود را با این نام معرفی کرد ROG Ally X در 2 ژوئن (13 ژوئن) ارائه خواهد شد. این نسخه جدید نسبت به مدل پایه ROG Ally ارتقاهایی خواهد داشت، اما نباید نسل جدید این کنسول دستی را به حساب آورد.

بر اساس گزارش Verge، ایسوس قصد دارد تا قبل از عرضه ROG Ally 2 نسخه بهبود یافته مدل اصلی را عرضه کند. همان پردازنده مبتنی بر ویندوز ROG Ally X AMD Z1 Extreme و صفحه نمایش 7 اینچی با نرخ نوسازی متغیر 48 تا 120 هرتز خواهد داشت. گوشی دستی جدید 30 تا 40 درصد بهبود عمر باتری را با باتری بزرگتر ارائه می دهد.

کنسول دستی ROG Ally X ایسوس

ایسوس گفت ROG Ally X از نظر حافظه رم و حافظه داخلی نسبت به مدل اصلی ارتقا یافته است. اسلات قبلی M.2 2230 نیز با مدل M.2 2280 جایگزین خواهد شد. ایسوس اسلات microSD را نیز جابه جا کرد تا کارت حافظه در اثر گرمای کنسول آسیب نبیند.

از دیگر پیشرفت های کنسول آینده ایسوس می توان به امکان تعویض راحت تر جوی استیک ها اشاره کرد. همچنین به نظر می رسد که Ally X فقط در رنگ مشکی عرضه می شود، اگرچه طراحی آن بدون تغییر باقی خواهد ماند.

ایسوس همچنین نرم افزار Armory Crate SE را به نسخه 1.5 ارتقا خواهد داد که طراحی ساده تری دارد که استفاده از آن را آسان تر می کند. نسخه جدید این نرم افزار نیز در آینده به ROG Ally 2023 خواهد آمد.

ROG Ally X به طور رسمی در تاریخ 2 ژوئن رونمایی خواهد شد و ایسوس احتمالاً آن را در Computex 2024 به نمایش می گذارد. همچنین ممکن است قیمت این مدل بالاتر از Ally 2023 فعلی باشد.