نمایشگرهای جوهر الکترونیکی سال‌ها در دستگاه‌هایی مانند تبلت Kindle آمازون استفاده می‌شوند. از این نوع نمایشگر می توان در دستگاه های خواندن استفاده کرد. نمایشگرهای جوهر الکترونیکی اکنون بسیار پیشرفته تر شده اند.

دی لایت، برندی که علاقه خاصی به نمایشگرهای جوهر الکترونیکی دارد، از تبلت اندرویدی جدید خود با نام Daylight DC1 رونمایی کرد. این تبلت دارای نمایشگری مشابه نمایشگر e-ink است. ولی خیلی سریعتره

Daylight DC1 یک تبلت 10.5 اینچی اندرویدی است که از فناوری جدید Daylight به نام Live Paper استفاده می کند. Live Paper حس جادویی را به کاربران منتقل می کند و اسکرول و تعامل بسیار سریع و روان را در همه برنامه ها امکان پذیر می کند. در حالی که نرخ تازه سازی صفحه نمایش 60 هرتز است.

نور روز

صفحه نمایش جدید Daylight تک رنگ است و هیچ نور آبی تولید نمی کند. نور آبی ریتم شبانه روزی بدن را مختل می کند و برنامه خواب را مختل می کند. با این حال، تبلت جدید Daylight در نور خورشید و در فضای باز عملکرد خوبی دارد.

این تبلت یک نور پس زمینه کهربایی تولید می کند و دیگر قطع و وصل نمی شود (که در نمایشگرهای سنتی بسیار رایج است). تبلت Daylight DC1 از Sol:OS استفاده می کند که نسخه سفارشی سازی شده اندروید است.

قلب تپنده تبلت Daylight DC1 پردازنده Mediatek Helio G99 است. این تبلت با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. تبلت جدید Daylight از باتری 8000 میلی آمپر ساعتی و اندروید 13 استفاده می کند.

برخی از برنامه های موجود در دستگاه عبارتند از Pocket Casts، Spotify، Kindle، Audible، Notion، ChatGPT، Pocket و Google Docs. این تبلت از قلم نوری Wacom استفاده می کند و دکمه هایی دارد که می توان از آنها برای کارهایی مانند ورق زدن صفحات کتاب استفاده کرد. یک قلم و قاب نیز در جعبه موجود است.

قیمت Daylight DC1 از 729 دلار شروع می شود و علاقه مندان می توانند از ماه آگوست پیش خرید خود را در وب سایت رسمی Daylight ثبت کنند.