تام وارنخبرنگار Verge تصویری را در حساب کاربری خود (تصویر عنوان مقاله) به اشتراک گذاشت و مدعی شد که تصویر مذکور به تصویر زمینه ویندوز 11 در لپ تاپ های مجهز به تراشه Snapdragon X Elite و X Plus اشاره دارد.

مایکروسافت در تاریخ 31 می از سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ تاپ 6 با تراشه اسنپدراگون ایکس الیت رونمایی خواهد کرد. اندکی بعد شاهد معرفی مدل های جدید لپ تاپ ایسوس، لپ تاپ لنوو و لپ تاپ سامسونگ با تراشه های ذکر شده خواهیم بود.

در همین حال، ایسوس می خواهد لپ تاپ Vivobook S 15 OLED را نیز معرفی کند. نسخه جدید لپ تاپ سری Vivobook S احتمالا دارای 32 گیگابایت رم LPDDR5X، 1 ترابایت فضای ذخیره سازی، باتری 70 وات ساعتی و صفحه نمایش 15.6 اینچی OLED با وضوح 2880 در 1620 پیکسل (2.8K) و نرخ تجدید 120 هرتز است.

لنوو یکی دیگر از شرکت هایی است که می خواهد لپ تاپ Yoga Slim 7 14 را معرفی کند که گفته می شود این لپ تاپ بسیار باریک است و به جز سه پورت USB-C هیچ درگاهی ندارد.

لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه‌های ARM بسیار خنک‌تر از دستگاه‌های مبتنی بر x86 معمولی کار می‌کنند و در نتیجه نیازی به فن ندارند و ضخامت نهایی آنها کمتر از مدل‌های معمولی است.

مشخص نیست قیمت لپ تاپ های جدید مجهز به تراشه جدید کوالکام چقدر با سایر لپ تاپ ها متفاوت خواهد بود یا خیر. ما با پاسخ به این سوال فاصله زیادی نداریم.