مایکروسافت روز گذشته در رویداد Ignite 2023 خود، نام چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ چت (Bing Chat) که اوایل سال جاری میلادی راه‌اندازی شده بود را به Copilot in Bing تغییر داد. نسخه پریمیوم و شرکتی بینگ‌چت که قبلاً Bing Chat Enterprise نام داشت نیز اکنون به Co‌pilot تغییر نام پیدا کرده است.

مایکروسافت اوایل سال جاری برای جاه‌طلبی‌های خود در زمینه هوش مصنوعی در مورد رقابت با موتور جستجوی گوگل صحبت کرده بود، اما اکنون به‌نظر می‌رسد کاملاً روی ChatGPT تمرکز کرده باشد. درست در زمانی که OpenAI گفته بود که 100 میلیون نفر به‌صورت هفتگی از ChatGPT استفاده می‌کنند، مایکروسافت از تغییر نام تجاری بینگ چت به Copilot خبر داده است.

این امر به‌وضوح نشان می‌دهد که غول سازنده ویندوز به وضوح در تلاش است تا برای رقابت بهتر با ChatGPT، چت‌بات Copilot را به‌عنوان گزینه اصلی در دسترس مصرف‌کنندگان و کسب‌و‌کارها قرار دهد. «کولت استالبامر»، مدیر کل مایکروسافت 365 در این رویداد گفت:

«Bing Chat و Bing Chat Enterprise اکنون به‌سادگی تبدیل به Copilot خواهند شد.»

همچنین این تغییر نام تنها چند ماه پس از آن صورت می‌گیرد که مایکروسافت دستیار هوش مصنوعی Copilot را در دسترس ویندوز 11 قرار داده است.

مزایای بیشتر برای کاربران رایگان Copilot

این تغییرات فقط به نام سرویس‌های مایکروسافت محدود نمی‌شود، زیرا از اول دسامبر (10 آذر)، کاربرانی که با یک حساب شرکتی – به‌طور دقیق، شناسه Entra مایکروسافت – وارد بینگ شوند، هنگام استفاده از Copilot in Bing از مزایای «حفاظت از داده‌های تجاری» خود برخوردار خواهند بود. «کتلین رولستون»، مدیر ارتباطات مایکروسافت می‌گوید که با وجود این تغییر، داده‌های کاربران ذخیره نمی‌شود یا برای آموزش مدل‌ها استفاده نخواهد شد. همچنین ردموندی‌ها به آن دسترسی نخواهند داشت.

Co‌pilot اکنون در ویندوز، آدرس اینترنتی Copi‌lot.Microsoft.com و بینگ قابل دسترس است و در طیف وسیعی از برنامه‌های سازمانی مایکروسافت مانند استفاده می‌شود. تغییر نام تجاری به این معنی است که Copilot بیشتر به یک تجربه مستقل تبدیل شده است که برای دسترسی به آن دیگر به بینگ نیاز ندارید.