سونی برای کاهش هرچه بیشتر فاصله‌ی میان دوربین‌های سری آلفا و گوشی Xperia 1 V، نرم‌افزار Creators را توسعه داده است که به‌گفته‌ی سونی، تجربه‌ای غنی‌تر از عکاسی با دوربین‌های آلفا را رقم می‌زند. با Creators، هم می‌توانید از گوشی به‌عنوان Viewfinder دوربین خود استفاده کنید و هم به‌سرعت عکس‌های ثبت شده را به دوربین انتقال دهید و ارتباطی یکپارچه‌تری را تجربه کنید.

در انتهای بخش نرم‌افزار باید به سیاست به‌روزرسانی سونی اشاره کنیم؛ درحالی‌که حتی شرکت‌هایی چون شیائومی نیز درحال ارائه‌ی به‌روزرسانی ۳ ساله برای گوشی پرچمدارشان هستند و سامسونگ با پشتیبانی ۴ ساله از گوشی‌های خود، پرچمدار به‌روزرسانی و حمایت از خریدار به‌حساب می‌آید، سونی تنها تا ۲ نسخه اندروید، کاربر را همراهی می‌کند و تا یک سال پس از آن نیز با ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی، دستگاه را از گزند مشکلات امنیتی حفظ می‌کند.

جالب است بدانید که پشتیبانی محدود و کوتاه‌مدت سونی عموماً در گوشی‌های سری ردمی، پوکو و ریلمی دیده می‌شود و از سونی انتظار می‌رود که حداقل گوشی‌های پرچمدار خود را کمی طولانی‌تر پشتیبانی کند.

عملکرد، تجربه بازی و شارژدهی Xperia 1 V

برای غول عکاسی سونی چه تراشه‌ای برازنده‌تر از پرچمدار جدید کوالکام می‌توانیم پیدا کنیم؟ تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 در قلب Xperia 1 V قرار گرفته است تا تمام قدرت پردازش مورد نیاز را در اختیار پرچمدار سونی قرار بدهد.

تراشه‌ی نسل جدید اسنپدراگون، با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC تولید می‌شود و از یک هسته‌ی ۳٫۲ گیگاهرتزی Cortex-X3، دو هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex A715، دو هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex A710 و در نهایت سه هسته‌ی ۲ گیگاهرتزی Cortex A510 قدرت می‌گیرد.

تراشه‌ی پرچمدار کوالکام به ماژول پردازش تصویر ۱۸ بیتی Spectra مجهز شده است تا بتواند عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی و ویدیوهای با وضوح 8K را پردازش کند. بااین‌حساب، به نظر می‌رسد گوشی سونی تمام قدرت مورد نیاز برای پردازش عکس‌هایی که با آن ثبت می‌شود، در اختیار داشته باشد.