تلفن هوشمند سونی Xperia 5 V اخیراً در GeekBench رویت شد. گوشی پرچمدار آینده این شرکت هفته گذشته بر روی پلتفرم بنچمارک قرار گرفته و برخی مشخصات آن آشکار گشته است. اکنون، یک نوع متفاوت در وب سایت رویت شد اما با ظرفیت رم بالاتر.

در گزارش قبلی ما، مدل ان ای Xperia 5 V با شماره مدل XQ-DE54 بر روی GeekBench رویت شد. این گوشی به پردازنده کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 مجهز شده است که با 8 گیگابایت رم همراه می شود. این مدل مبتنی بر سیستم عامل اندروید 13 خواهد بود. هفته گذشته این گوشی امتیاز 1443 در تست های تک هسته ای و 4546 امتیاز در تست های چند هسته ای دریافت کرد.

اما آخرین امتیازات GeekBench کمی بالاتر است. سونی اکسپریا 5 وی در تست تک هسته ای 1966 امتیاز و در تست چند هسته ای 5350 امتیاز کسب کرد. با این حال، قابل توجه ترین جنبه لیست این بود که دستگاه دارای 16 گیگابایت رم بود. این اساسا تایید می کند که این گوشی در انواع رم 8 و 16 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

Xperia 5 V می تواند یک نسخه ارزان تر از سونی Xperia 1 V باشد زیرا Xperia 1 V در ابتدا با 12 گیگابایت رم برای مدل پایه عرضه شد. این 4 گیگابایت بیشتر از Xperia 5 V آینده است. اگرچه، شایعات دیگر نیز به این موضوع اشاره کرده اند که غول فناوری ژاپنی می تواند دستگاه را با رم 16 گیگابایتی در بازارهای خاص عرضه کند. اما اینها احتمالاً در مدل‌های خاص منطقه قفل می‌شوند و عرضه جهانی نمی‌شوند.

سونی Xperia 5 V بزودی از راه می رسد

در دیگرخبرها سونی دیروز اعلام کرد که گوشی Xperia 5 V را در تاریخ 1 سپتامبر رونمایی خواهد کرد. این شرکت هنوز هیچ ویژگی تلفن هوشمندی را فاش نکرده، اما یک دستگاه سونی با کد مدل XQ-DE54 و گمان می رود که Xperia 5 V باشد، در Geekbench رویت شده است.

مشخصات کلیدی XQ-DE54 نشان داده این گوشی به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز شده و همچنین دارای سیستم عامل اندروید 13 است و با 8 گیگابایت رم همراهی می کند. با این حال، ممکن است گزینه های بیشتری برای رم وجود داشته باشد که هنوز تایید نشده اند.

XQ-DE54 در تست های تک هسته ای و چند هسته ای Geekbench به ترتیب 2004 و 5059 امتیاز کسب کرد که با امتیاز برخی دیگر از گوشی ها تست Geekbench مطابقت دارد. در حالی که منتظر جزئیات بیشتر در مورد Xperia 5 V از سونی هستیم باید دید آیا این اطلاعات صحت دارند یا خیر.

در اخباری مرتبط سونی هر سال تعداد انگشت شماری گوشی را روانه بازار می کند. این برند در بازار گوشی های هوشمند چندان فعال نیست. با این حال، محصولات Xperia این شرکت، پرچم‌دارهای برتر با مشخصات پریمیومی هستند. در اوایل ماه می امسال، سونی اکسپریا 1V و اکسپریا 10 V را معرفی کرد. اکنون، این برند ژاپنی از معرفی گوشی هوشمند بعدی اکسپریا خود که Xperia 5 V نام دارد، خبر داده است. این گوشی قرار است به عنوان جانشین اکسپریا سال گذشته وارد بازار شود که سونی اکسپریا 5 IV نام داشت.

سونی تایید کرده است که Xperia 5 V را در تاریخ 1 سپتامبر در کشور خود معرفی خواهد کرد. این رویداد به صورت زنده در کانال یوتیوب این برند پخش خواهد شد. سونی همچنین تریلر کوتاهی را به اشتراک گذاشته است که قابلیت‌های دوربین گوشی هوشمند آینده را به‌ویژه در نور کم برجسته می‌کند. ما همچنین می‌توانیم متوجه دستگاهی با فرم فاکتور جعبه‌ای و کلیدهای پاور و تنظیم صدا در سمت راست شویم. این تیزر جزئیات بیشتری از Xperia 5 V را فاش نمی کند. با این حال، یک ویدیوی تبلیغاتی لو رفته از دستگاه در ماه گذشته نشان داد که ماژول دوربین بیرون زده به شکل بیضی دارای دو سنسور به همراه یک واحد فلاش LED و لوگو Zeiss T* است.

منبع

به این پست امتیاز بدید