خوشبختانه DeX مانند دیگر پرچمداران غیرتاشوی سامسونگ در فولد ۵ نیز در دسترس قرار دارد و باتکیه به توانایی‌های گسترده‌اش، می‌توانید دامنه‌ی فعالیت‌های خود را دوچندان کنید.

فولد به‌عنوان دستگاهی نیمه‌تبلت-نیمه‌گوشی، درنهایت توان رقابت با تبلت‌ها را دارد و برای کارهای حرفه‌ای‌تر با محدودیت‌های سخت‌افزاری اعم از کوچک‌بودن نمایشگر روبه‌رو می‌شود. درچنین شرایطی DeX به‌عنوان ناجی عمل می‌کند و پس از اتصال سیمی یا بی‌سیم به نمایشگر خارجی، رابطی مشابه سیستم‌های عامل دسکتاپ دراختیارتان می‌گذارد که درآن تمامی اپلیکیشن‌ها به‌صورت پنجره‌های مجزا اجرا می‌شوند.

پرواضح‌است که باوجود نمایشگر بزرگِ داخلی، فولد ۵ به‌تنهایی و بدون نیاز به نمایشگری ثانویه نیز دستگاهی کامل برای خلق و مدیریت محتوا به‌شمار می‌رود. برای بهره‌وریِ بیشتر به ابزارهایی همچون تقسیم صفحه (حداکثر برای ۳ اپلیکیشن)، اپلیکیشن‌های شناور و تسکبار دسترسی دارید که ترکیب این موارد آزادی عمل بی‌نظیری را به‌کاربر می‌دهد.

جابه‌جایی میان اپلیکیشن‌ها و جایگزینی آن با برنامه‌ای دیگر به‌سادگی انجام می‌شود و برای این‌کار نیاز به دانش یا تمرین خاصی ندارید؛ موضوعی که در عین ساده‌بودن، نقش به‌سزایی در کاربرپسند شدن یک رابط کاربری دارد.