با نگاهی به سال‌ها در صنعت گوشی‌های هوشمند، آنچه مصرف‌کنندگان می‌خواهند و شرکت‌ها می‌توانند ارائه دهند، همیشه مطابقت نداشته است. به عنوان مثال، زمانی که باتری قابل جابجایی، اسلات microSD و جک 3.5 میلی متری هدفون حذف شد، سر و صدای زیادی در بین کاربران ایجاد کرد و همین امر باعث شد تا بسیاری از افراد از هدفون های بی سیم استفاده کنند، اما به نظر می رسد بسیاری از کاربران همچنان به فناوری های قدیمی مانند استفاده می کنند. . جک 3.5 میلی متری هدفون.

ایسوس جزئیات جالبی در مورد نظرات کاربران Zenfone 9 در مورد روش توسعه آینده به اشتراک گذاشته است. به نظر می رسد جک هدفون هنوز هم بسیار محبوب است و شارژ سریع آنچنان که برخی برندها ادعا می کنند محبوب نیست.

طبق گزارش ایسوس، 36.5 درصد از کاربران Zenfone حداقل یک بار در ماه از جک هدفون 3.5 میلی متری استفاده می کنند و 8.3 درصد حداقل یک بار در روز از آن استفاده می کنند. اگرچه این عدد خیلی زیاد به نظر نمی رسد، اما هدفون های سیمی در برخی زمینه ها مزایای آشکاری نسبت به مدل های بی سیم دارند. Androidauthority می نویسد که از آنجایی که هدفون ها محصول مصرفی هستند و ممکن است هر از گاهی نیاز به تعویض داشته باشند، داشتن جک هدفون 3.5 میلی متری مزیتی است که امروزه در بسیاری از گوشی های هوشمند دیده نمی شود.

جدیدترین گوشی های ایسوس و گوشی های سونی و تعدادی از برندهای دیگر همچنان با جک 3.5 میلی متری هدفون و پشتیبانی از ویژگی های جذابی مانند Hi-Res عرضه می شوند. این نشان می دهد که ارائه بهترین ویژگی ها همیشه امکان پذیر است و البته بعید است که دوباره شاهد استفاده انبوه از این پورت در گوشی های هوشمند باشیم.