صنعت مد به دلیل تکامل مداوم خود شناخته شده است. در سال های اخیر، استفاده از هوش مصنوعی را پذیرفته است. با افزایش دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی، شرکت های مد می توانند حجم زیادی از داده ها را تجزیه و تحلیل کنند و تصمیمات بهتری در مورد همه چیز از طراحی گرفته تا بازاریابی بگیرند.

بهترین ابزار هوش مصنوعی برای مد

همانطور که به سال 2023 می رویم، صنعت مد به ادغام هوش مصنوعی خود ادامه می دهد. در این مقاله به بررسی ده ابزار هوش مصنوعی می پردازیم که صنعت را متحول می کنند. چه طراح مد، فروشنده یا مصرف کننده باشید، این ابزار مطمئناً بینش بهتری به شما ارائه می دهد و تجربه شما را در دنیای مد افزایش می دهد.

ابزارهای ایجاد طراحی، طراحان دیجیتال را قادر می سازند تا تابلوهای حالت، طرح ها و متن را به طرح های سه بعدی تبدیل کنند. هوش مصنوعی می تواند به خلاقان کمک کند تا با ادغام ایده های جدید و استفاده از نمونه های موجود، محصولات تخیلی را غنی کنند. یکی از معایب ابزار تولید، امکان ایجاد نمونه های اولیه لباس با استفاده از الگوها، پارچه ها و طرح های دلخواه است.

برند جین Levi’s یکی از اولین کسانی بود که یک برنامه هوش مصنوعی راه اندازی کرد که به طراحانش کمک کرد تا مدل های لباس را با کمک یادگیری ماشین توسعه دهند.

Cala

Cala پلتفرمی است که راه حل های طراحی مد مبتنی بر هوش مصنوعی و ابزارهای دیگر را ارائه می دهد. رابط، مراحل مختلف فرآیند طراح را یکی می کند، از ایده پردازی محصول   گرفته تا فعال سازی تجارت الکترونیک و انجام سفارش. از نظر طراحی، Cala به کاربران کمک می کند تابلوهای مد، ایده های تازه تولید کنند. این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا طرح هایی را بر اساس متن، طرح ها و مراجع ایجاد کنند.

قابل ذکر است که این پلتفرم هم برای طراحان مستقل کوچک و هم برای فروشندگان بزرگ مناسب است. می توان از آن د همکاری استفاده کرد و بهر هر لحظه استفاده کرد و به طراحان اجازه می دهد تا به راحتی و به سرعت با هم تیمی ها و سازندگان ارتباط برقرار کنند.

Designovel

Designovel یک پلت فرم طراحی مد مبتنی بر هوش مصنوعی است که از الگوریتم های پیشرفته برای کمک به طراحان برای ایجاد مجموعه های جدید استفاده می کند. ویژگی‌های این پلتفرم شامل پیشنهادات طراحی خودکار، توصیه‌های پارچه و بازخورد در زمان واقعی در مورد انتخاب‌های طراحی است. Designovel همچنین به کاربران اجازه می‌دهد طرح‌ها و تصاویر الهام‌بخش خود را آپلود کنند تا طرح‌های سفارشی مطابق با دیدگاه‌شان تولید کنند.

این پلتفرم ویژگی هایی مانند تشخیص روند، تجزیه و تحلیل بازار و برنامه ریزی محصول/خدمت را ارائه می دهد. Designovel داده‌ها را از طیف گسترده‌ای از منابع، از جمله گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی و استایل خیابانی تجزیه و تحلیل می‌کند تا آخرین بینش‌ها را در مورد سبک و آنچه مصرف‌کنندگان به دنبال آن هستند، به طراحان ارائه دهد.

به طور کلی، هدف این پلت فرم ساده کردن فرآیند طراحی، کاهش هزینه های تولید و کمک به طراحان برای ایجاد مجموعه های نوآورانه و شیک است.

هوش مصنوعی برندها و طراحان را قادر می‌سازد تا عکس‌های سرمقاله‌ای ایجاد کنند که ساخت آن در زندگی واقعی ساعت‌ها طول می‌کشد. اعلان‌های خوب نوشته شده می‌توانند به توسعه کمپین‌های مد با مدل‌های متنوع در محیط‌هایی که عکس‌برداری دشوار است کمک کنند.

برند بازار ایندیتکس Stradivarius یکی از شرکت هایی است که قبلاً این نوآوری را پذیرفته است. اوایل این ماه، این برند یک کمپین مد ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را منتشر کرد که شامل لباس هایی از این مجموعه است.

Zmo.ai

Zmo.ai پلتفرمی است که چندین ابزار ایجاد تصویر با هوش مصنوعی را ارائه می دهد. یکی از ویژگی های آن “” Zmo AI Models است که به کاربران امکان می دهد لباس های مد روز را در هزاران مدل در عرض چند دقیقه به نمایش بگذارند. این پلتفرم تصاویر مدل انسان دیجیتالی با کیفیت بالا تولید می‌کند و به طراحان اجازه می‌دهد تا در عرض چند دقیقه کتاب‌های ظاهری و عکس‌های سرمقاله‌ای از مجموعه‌های خود ایجاد کنند. این ویژگی مشتریان را قادر می سازد تا تصویر برند فراگیرتری ایجاد کنند و دقت بازاریابی هدف را افزایش می دهد.

علاوه بر این، Zmo.ai دارای یک مولد هنر هوش مصنوعی است که عکس‌های با کیفیت بالا و واقعی را از متن یا تصاویر ایجاد می‌کند. کاربران همچنین می توانند به صورت حرفه ای عکس ها و تصاویر را با چند کلیک ویرایش کنند.

Vue.ai

Vue.aiیک پلت فرم اتوماسیون کوچک مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شرکت های تجارت الکترونیک کمک می کند تا تجربه مشتری خود را بهینه کنند و فروش را افزایش دهند. این پلتفرم راه حل های مختلفی از جمله تجارت بصری، توصیه های شخصی، برچسب گذاری محصول و ویرایش تصویر را ارائه می دهد. فناوری Vue.ai از بینایی کامپیوتری و الگوریتم‌های پردازش زبان طبیعی برای تجزیه و تحلیل تصاویر محصول، توضیحات و داده‌های مشتری استفاده می‌کند تا توصیه‌های شخصی‌شده محصول و استراتژی‌های تجاری بصری را برای فروشگاه‌های آنلاین ارائه دهد. ویژگی خودکار برچسب‌گذاری محصول این پلتفرم به ساده‌سازی فرآیند طبقه‌بندی و نمایه‌سازی محصول کمک می‌کند و یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند برای خریداران آسان‌تر می‌کند.

علاوه بر این، Vue.ai دارای یک ابزار ویرایش تصویر است که می تواند به بهبود کیفیت تصاویر محصولات کمک کند و آنها را از نظر بصری و جذابیت بیشتری برای مشتریان ایجاد کند.

Heuritech

Heuritechتوسط دو دکترا یادگیری ماشین در سال 2013 ایجاد شد. این پلتفرم تجزیه و تحلیل عمیقی را بر اساس بینش هایی که مستقیماً از مصرف کننده گرفته شده است ارائه می دهد. تقریباً سه میلیون تصویر را روزانه آنالیز می کند و می تواند بیش از 2000 جزئیات پوشاک را تشخیص دهد. قابل ذکر است، این پلتفرم تصاویر به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی توسط بخش های مختلف مشتریان را تجزیه و تحلیل می کند: از افراد مشهور و افراد تاثیرگذار تا عموم مردم. این بدان معنی است که برنامه می تواند تجزیه و تحلیل روند به روز را بر اساس نیازهای مشتریان ارائه دهد.

مارک‌های مد می‌توانند از Heuritech برای توسعه طرح‌های مجموعه‌های آینده‌شان بر اساس بینش‌های استخراج‌شده از حجم زیادی از داده‌ها استفاده کنند. این ابزار همچنین می تواند برای افرادی که قصد راه اندازی یک تجارت مد را دارند مفید باشد.

Stylumia

Stylumia یک پلت فرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که روند مد را پیش بینی می کند. این پلتفرم می تواند به کاربران کمک کند تا محصولات برنده را شناسایی کنند و تقاضاهای جدید را پیش بینی کنند. Stylumia همچنین بهینه سازی موجودی را در سراسر زنجیره ارزش امکان پذیر می کند و به بومی سازی مجموعه برای یک فروشگاه کمک می کند. کاربران می توانند درخواست تأیید فوری روندها و لباس های مد کنند و همچنین محدوده قیمت مناسب برای محصول را کشف کنند. به طور کلی، این پلتفرم به مشتریان اجازه می دهد تا سریعتر و با اطمینان بیشتری وارد دسته های جدید بازار شوند.

Bodify

Bodifyیک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که به خریداران آنلاین کمک می‌کند بهترین مارک‌ها و محصولات متناسب با نوع بدن و اندازه خود را پیدا کنند. این پلتفرم از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل اندازه گیری های بدن و داده های ترجیحی کاربران استفاده می کند. همچنین اطلاعات محصول را از برندهای مختلف جمع آوری می کند تا توصیه های شخصی برای لباس و پوشاک ارائه دهد. هدف فناوری Bodify حل مشکل خرید آنلاین است که در آن مشتریان نمی توانند قبل از خرید لباس را امتحان کنند، که منجر به عدم اطمینان در مورد تناسب و اندازه می شود.

هدف Bodify بهبود تجربه خرید آنلاین و کاهش بازده برای مشتریان و فروشندگان با استفاده از هوش مصنوعی برای پیشنهاد محصولاتی است که به احتمال زیاد مناسب و راحت هستند.

Lykdat

Lykdat یک پلت فرم مجهز به هوش مصنوعی است که تجربه خرید شخصی با قابلیت جستجوی تصویر را ارائه می دهد. این پلتفرم از الگوریتم های بینایی کامپیوتر و یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل تصاویر محصول و شناسایی ویژگی های کلیدی مانند رنگ، الگو و سبک استفاده می کند. مشتریان می توانند تصاویر محصولاتی را که دوست دارند آپلود کنند و Lykdat توصیه های مناسبی را برای موارد مشابه از خرده فروشان مختلف ارائه می دهد.

هدف این پلتفرم بهبود تجربه خرید آنلاین و کمک به مشتریان برای یافتن محصولات متناسب با نیازها و سلیقه آنها است. بیش از آن، به خرده‌فروشان کمک می‌کند تا با ارائه توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای که به احتمال زیاد منجر به خرید می‌شوند، فروش خود را افزایش دهند.

Styleriser

Styleriser یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که یک دستیار خرید دیجیتال را ارائه می دهد. از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل ویژگی‌های صورت مشتریان، مانند رنگ پوست و شکل صورت، استفاده می‌کند و پیشنهادات محصول بسیار مرتبط را برای تجارت الکترونیک پوشاک ارائه می‌کند. این پلتفرم می تواند به مشتریان کمک کند اقلامی را پیدا کنند که متناسب با سبک و ترجیحات آنها باشد.

هوش مصنوعی زمان و تلاش مورد نیاز مشتریان برای جستجوی دستی محصولات را کاهش می دهد و تجربه خرید را راحت تر و لذت بخش تر می کند. با استفاده از فناوری تجزیه و تحلیل چهره برای تولید پیشنهادات شخصی‌شده محصول، استایلیزر تجربه خرید آنلاین را بهبود می‌بخشد و به خرده‌فروشان کمک می‌کند تا فروش خود را افزایش دهند.

به طور کلی، فناوری هوش مصنوعی به برندهای مد در بازار انبوه و لوکس این امکان را می‌دهد تا بر اساس شرایط خاص مد، سبک، ظاهر و سایر درخواست‌ها، اقلامی را به کاربران توصیه کنند. با هوش مصنوعی، خرده فروشان و برندها می توانند راه حل های استایل و ترکیب لباس های ایجاد شده با هوش مصنوعی را ارائه دهند.

در یک یادداشت جانبی، برند لوکس ایتالیایی Zegna اخیراً اپلیکیشن مجهز به هوش مصنوعی خود Zegna X را معرفی کرده است. پلتفرم خرده‌فروشی آلمان Zalando همچنین دستیار مد مجهز به ChatGPT خود را معرفی کرد که به مشتریان امکان می‌دهد به طور مستقیم اقلام را مرور کنند.

نتیجه

صنعت مد در سال‌های اخیر شاهد تغییر قابل توجهی بوده است و ابزارهای هوش مصنوعی در بسیاری از جنبه‌های کسب‌وکار رواج یافته‌اند. ده ابزار هوش مصنوعی که در این مقاله نام بردیم، برخی از مفیدترین برنامه‌های فناوری موجود برای برندهای مد و مصرف‌کنندگان در سال 2023 را نشان می‌دهند. از طراحی شخصی گرفته تا بهینه‌سازی زنجیره تامین، این ابزارها راه‌حل‌های ارزشمندی را برای کسب‌وکارهایی ارائه می‌دهند که به دنبال رقابت در مد در حال تحول هستند. با پیشرفت فناوری، می‌توان انتظار داشت ابزارهای هوش مصنوعی بیشتری در صنعت مد ظاهر شوند که شرکت‌ها را قادر می‌سازد تصمیمات هوشمندانه‌تر و آگاهانه‌تری بگیرند و مدل‌های تجاری پایدار و کارآمدتری ایجاد کنند.

 

سوالات متداول

چگونه می توان از هوش مصنوعی در مد استفاده کرد؟

کاربردهای متعددی از هوش مصنوعی برای صنعت مد وجود دارد. برندها و افراد می‌توانند از هوش مصنوعی برای ایجاد طرح‌ها، توسعه عکس‌های فراگیر، راه‌اندازی تدارکات، ارائه انتخاب‌های انتخابی پوشاک و موارد دیگر استفاده کنند.

 

بهترین اپلیکیشن هوش مصنوعی برای طراحی لباس چیست؟

Cala و Designovel از بهترین اپلیکیشن های طراحی لباس هوش مصنوعی هستند.

 

آیا برندهای مد از هوش مصنوعی استفاده می کنند؟

شرکت های مد و طراحان مستقل از هوش مصنوعی برای کارهای مختلف استفاده می کنند: از طراحی تا تجارت الکترونیک.

 

به این پست امتیاز بدید