کولر گازی با قابلیت چرخه‌ی معکوس (Reverse Cycle) خانه شما را در زمستان گرم و در تابستان خنک می‌کند. اگرچه واقعاً نمی‌توانید از این مدل‌ها به‌عنوان جایگزینی برای شوفاژ در تمام شرایط استفاده کنید، اگر دما خیلی کم نباشد، می‌توانند گرمای کافی برای حفظ سطح خاصی از آسایش گرمایی تولید کنند. بنابراین، در هوای سرد توصیه می‌کنیم ترموستات خود را روی دمای ۱۹ تا ۲۱ درجه تنظیم کنید.

آیا دمای کولر گازی باید در طول روز و شب یکسان باشد؟

به‌طور‌کلی، دمای شب سردتر از دمای روز است؛ بنابراین، باید تنظیمات ترموستات خود را با‌توجه‌به زمان روز یا شب تنظیم کنید. با‌این‌حال، خوابیدن با کولر روشن همیشه توصیه نمی‌شود.

اگر کولر گازی را روی دمای نامناسب تنظیم کنید، چه ریسک‌هایی دارد؟

هزینه‌ی زیاد قبض برق

هرچه بخواهید هوای خانه سردتر باشد، ترموستات را باید در دمای کمتر تنظیم کنید و در‌نهایت پول بیشتری برای قبض برق خواهید پرداخت. با افزایش دما از ۲۲ به ۲۶ درجه، می‌توانید مصرف انرژی خود را به نصف کاهش دهید و بر این اساس در هزینه صرفه‌جویی کنید.

فراموش نکنید که هر خانه‌ای متفاوت است و عواملی مانند اندازه اتاق، عایق‌بندی، قرارگرفتن درمعرض نور خورشید و میزان رطوبت نیز می‌توانند بر دمای ایدئال برای کولرهای گازی تاثیر بگذارند.

خطر شوک حرارتی

اگر بدن شما به‌طور ناگهانی درمعرض اختلاف دمای زیاد قرار گیرد، درمعرض شوک حرارتی (Thermal Shock) قرار خواهید گرفت. به‌همین‌دلیل، بهتر است تفاوت زیادی بین دمای داخل خانه و دمای بیرون وجود نداشته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم که اختلاف را در ۶ درجه نگه دارید؛ اگرچه برخی از متخصصان بر این عقیده‌اند که حداکثر اختلاف ۸ درجه درست است.

آیا کولر گازی برای کیفیت خواب خطر دارد؟