با پیشرفت روزافزون فناوری و آمیختگی آن با زندگی مردم، ارزهای دیجیتال بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه قرار گرفته اند. در کشور ما، بازار ارزهای دیجیتال طرفداران زیادی دارد و روزانه هزاران نفر درگیر معاملات چند توکنی هستند.

در همین حال، صرافی‌ها بستری را برای تراکنش‌های ارزهای دیجیتال ایجاد کرده‌اند و از آنجایی که تراکنش‌های پول واقعی در میان است، کاربران باید در انتخاب یک صرافی مطمئن با مقدار نقدینگی مناسب بسیار دقت کنند. این اهمیت حتی در منطقه جغرافیایی ما دو برابر می شود. زیرا بسیاری از صرافی های بزرگ و معتبر بین المللی به دلیل تحریم ها نمی توانند با کاربران ایرانی تعامل داشته باشند و دور زدن تحریم ها با تغییر IP عواقب و خطر مصادره دارایی ها را به دنبال دارد!

با تمام این تفاسیر قصد داریم در این مقاله بهترین مبادلات داخلی و خارجی را برای کاربران ایرانی ارائه دهیم؛ البته قبل از شروع به یاد داشته باشید که ارزهای خارجی همچنان در معرض چالش های زیادی هستند و آنهایی که معرفی می شوند فقط ریسک کمتری نسبت به سایرین دارند.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایران

برای شناسایی بهترین صرافی های ایرانی، کاربران باید چندین مؤلفه بسیار مهم مانند امنیت، تاریخچه تاسیس و فعالیت، پشتیبانی آنلاین، حجم تراکنش ها، تعداد توکن ها یا ارزهای دیجیتال و رابط کاربری وب سایت یا اپلیکیشن صرافی را در نظر بگیرند. هر یک از عناصر ذکر شده می تواند بسیار مهم باشد. به عنوان مثال، حجم معاملات نشان می دهد که افراد زیادی در آن بورس معامله می کنند و نقدینگی کافی وجود دارد. پشتیبانی سریع و 24 ساعته نیز نشان از احترام و قابل اعتماد بودن این صرافی دارد.

صرافی نوبیتکس

نوبیتکس یکی از اولین و معروف ترین صرافی های ایرانی است که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می کند. بر اساس آنچه در سایت صرافی ذکر شده است، نوبیتکس با 4 میلیون کاربر فعال و حجم تراکنش 200 میلیارد تومان، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال ایران است.