کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال فرم‌ویر مخصوصی دارد که به‌کمک آن کلید خصوصی را ذخیره کند تا فقط مالک کیف بتواند با استفاده از آن تراکنش‌ها را تکمیل کند. با اینکه کیف پول سخت‌افزاری ممکن است با چندین نوع از دارایی‌های دیجیتال سازگار باشد، همچنان آزادی عملی در سطح صرافی‌ها و کیف پول‌های نرم‌افزاری ارائه نمی‌کند. به‌طور‌کلی، فلسفه‌ی استفاده از کیف پول سخت‌افزاری متفاوت از نمونه‌‌ی والت‌های گرم است؛ بنابراین، نمی‌توان به آن خُرده‌ گرفت.

نکات انتخاب کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال

در انتخاب کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال باید به امنیت و پشتیبانی از کوین‌ها و قیمت توجه کنید. به‌طور‌کلی، می‌گوییم کیف پول سخت‌افزاری رمزارز شیوه‌ی بسیاری امنی در نگه‌داری از ارزهای دیجتال رمزنگاری‌شده شما دارند؛ اما برخی از آن‌ها تراز ایمنی بیشتری نشان می‌دهند.

پشتیبانی از رمزارزها نیز موضوع دیگری است که باید در نظر بگیرید. همه‌ی کیف پول‌های سخت‌افزاری با بیت کوین و اتریوم و بسیاری از رمزارزهای معروف دیگر سازگاری دارند؛ اما اگر می‌خواهید آلت‌کوین خاص و نه‌چندان معروفی را نگه‌داری کنید، ممکن است برخی از والت‌های سخت‌افزاری با آن سازگار نباشند.

قیمت والت رمزارز نیز باید در نظر گرفته شود؛ زیرا گاهی اوقات فرد سرمایه‌ی زیادی ندارد و پرداخت هزینه‌ی زیاد برای نگه‌داری از رمزارها توجیهی ندارد. درنهایت، آخرین نکته‌ی مهم در خرید والت رمزارز این است که از فروشنده‌ی معتبر و تاحدممکن از تولیدکننده‌ی اصلی آن را تهیه کنید تا بابت آلودگی احتمالی آن‌ها نگرانی وجود نداشته باشد.

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال

۱. کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X