با ظهور ارزهای دیجیتال انقلاب بسیار بزرگی در امور اقتصادی جهان صورت گرفت. البته نمی توان ارزهای دیجیتال را فقط ابزاری نو برای معامله دانست بلکه این ارزها در سطح فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی نیز تاثیرگذار بودند. امروزه تمام مردم جهان با این ارزها آشنا هستند و عده زیادی از مردم جهان در تلاش هستند که با فراگیری آموزش های لازم به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند. شاید شما بازار کریپتو را با دیگر بازارهای مالی مقایسه کنید و به این نتیجه برسید که بازار کریپتوکارنسی در مقایسه با دیگر بازارها بسیار کوچک است اما بهتر است بدانید که این بازار تاثیر چشمگیری بر روی اقتصاد کل جهان دارد. برخی از رمزارزهای این بازار در میان مردم جهان از شهرت بسیار زیادی برخوردارند، ما قصد داریم به بررسی 3 ارز پر مخاطب بپردازیم.

در آشنایی با 3 ارز دیجیتال پر مخاطب ایرانیان، بیت کوین در اول فهرست قرار دارد. رمزارزها همواره به عنوان دارایی های دیجیتال شناخته می شوند که با الگوریتم های رمزنگاری شده ساخته شده اند و در عین حال مدیریت می شوند. رمزارز بیت کوین یکی از معروف ترین رمزارزهای کریپتو است که از شهرت بسیار بالایی در میان مردم جهان برخوردار است.

بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو برای اولین بار اختراع شد. ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را با هدف برطرف کردن کم و کاستی های پول های دولتی طراحی کرد؛ او با اختراع این رمزارز، تحول بزرگی در جهان ایجاد کرد. رمزارز بیت کوین با سرعت بسیار زیادی توانست نظر بخش بزرگی از مردم جهان را به خود جلب کند؛ همین امر موجب شد تقاضای این رمزارز به حدی افزایش یابد که ظرف ده سال ارزش آن به بیش از 1200 برابر برسد.

البته شاید برای شما هم این موضوع جالب باشد که بدانید بیت کوین توانست از طلا پیشی بگیرد به گونه ای که آمارها نشان می دهند که بیت کوین در مقایسه با طلا در مدت کم، 25 برابر شده است که این عدد قابل تحسین است. ساتوشی ناکاموتو در ابتدا بیت کوین را برای نوعی پول بودن طراحی کرده بود اما در حال حاضر بیت کوین به یک دارایی سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول تبدیل شده است. کمتر کسی پیدا می شود که برای معامله و سرمایه گذاری بر روی این ارز، تمایل نشان ندهد.

بیت کوین نوعی پول مجازی است و همین علت سبب شده است که به عنوان ارز دیجیتال شناخته شود؛ البته وجود نوسانات بسیار بالا و نبود ثبات قیمت موجب شده است که این رمزارز به عنوان پول مجازی از سوی مردم دنیا پذیرفته نشود.

همانطور که می دانید پول های موجود در دنیای واقعی از سمت بانک مرکزی تولید و در اقتصاد یک کشور تزریق می شود اما شاید برای شما نیز این سوال مطرح شود که چه کسی بیت کوین را عرضه می کند؟ و این ارز از کجا تولید می شود؟ در جواب این سوالات باید بگوییم که برخلاف ارزهای موجود در جهان کنونی، بیت کوین از سوی یک بانک مرکزی یا دولت صادر یا کنترل نمی شود، بلکه اشخاصی به نام ماینر در فرایندی به نام ماینینگ با استخراج به تولید و عرضه بیت کوین می پردازند و این ارز را به مرحله ارائه می رسانند.

همانطور که می دانید تمام ارزهای دیجیتال موجود، در بلاک چین به وجود می آیند و برای ابد در آنجا می مانند. شاید بعد از این مورد، برای شما ماهیت کیف پول بیت کوین سوال شود؛ در جواب باید بگوییم که کیف پول بیت کوین در حقیقت یک پل بین شما و بیت کوین هایتان است. این کیف پول ها دسترسی به بیت کوین را می دهد، مهم ترین ویژگی های کیف پول ها این است که از کلید عمومی و خصوصی نگهداری کند، شما می تواند در این کیف پول ها به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید.

اگر تاکنون رمزارز بیت کوین را نخریدید و قصد دارید این رمزارز را بخرید باید بدانید که در اولین قدم باید به یک صرافی ارز دیجیتال مناسب انتخاب کنید، سپس به خرید رمزارز بیت کوین اقدام کنید.

افراد صاحب نظر بازارهای مالی معتقد هستند که ده سال روبرو می تواند برای توسعه بیت کوین بسیار حیاتی باشد، انتظار می رود این رمزارز بتواند در آینده از جایگاه بسیار بالاتری برخوردار باشد.