بر اساس ادعای کاربری در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) سامسونگ به روز رسانی One UI 6.1 را برای Galaxy A54، Galaxy A53 و Galaxy S21 FE در 14 می (25 می) در کانادا منتشر خواهد کرد. اروپا و آسیا ممکن است زودتر از آن به آپدیت جدید رابط کاربری سامسونگ دسترسی پیدا کنند.

سامسونگ قبلاً به‌روزرسانی One UI 6.1 را برای چندین گوشی پرچمدار منتشر کرد. رابط کاربری 6.1 احتمالا هیچ ویژگی هوش مصنوعی را برای دستگاه های میان رده به ارمغان نخواهد آورد.

به روز رسانی جدید امکان ایجاد استیکرهای سفارشی، جستجوی پیشرفته تر در اپلیکیشن گالری، تغییر سرعت پخش ویدئو در پخش کننده گوشی، افکت های تصویر زمینه جدید و ویجت های مختلف روی صفحه قفل را در اختیار کاربران قرار می دهد.

آپدیت جدید One UI قابلیت شخصی سازی اعلان ها و تقویم را به ارمغان می آورد و تغییراتی را در بخش Modes و Routines اعمال می کند که در آن امکان فعال و غیرفعال کردن حالت ها از طریق صفحه اصلی وجود دارد و حتی امکان تغییر ترتیب وجود خواهد داشت. گزینه های موجود در بخش حالت ها علاوه بر این، کاربران به راحتی می توانند روال های جدید ایجاد کنند.

کاربران می توانند به راحتی از Quick Share و Samsung Find در One UI 6.1 استفاده کنند. تلفن‌هایی که به‌روزرسانی One UI 6.1 را دریافت می‌کنند، از عملکرد Auracast مبتنی بر بلوتوث پشتیبانی می‌کنند. این عملکرد امکان پخش همزمان صدا را در چندین هدفون فراهم می کند.

سامسونگ حفاظت از اطلاعات کاربران را تقویت کرده و از این پس اپلیکیشن Samsung Wallet از Passkey پشتیبانی می کند. Samsung Health، اپلیکیشن تناسب اندام سامسونگ، انتخاب های بیشتری را برای اهداف روزانه خود در اختیار کاربران قرار می دهد. کاربران می توانند چرخه قاعدگی خود را با دقت بیشتری پیگیری کنند و تجربه بهتری در مدیریت فعالیت های ورزشی خود داشته باشند.