وضوح تصاویر سه‌بعدی در Nubia Pad 3D II نسبت به نسخه‌ی اولیه‌ی این مدل حدود ۸۰ درصد و میزان روشنایی آن ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. لنزهای کریستال مایع که در تبلت قرار داده شده‌اند، باعث می‌شوند که تصاویر سه‌بعدی به صورت واضح‌تر و باکیفیت‌تر نشان داده‌ شوند.

کاربران می‌توانند تنها با لمس یک دکمه و با کمک مدل هوش مصنوعی Neovision 3D Anytime، بازی‌ها، ویدئوها یا هر محتوای دوبعدی دیگری را به ‌سه‌بعدی تبدیل کنند و از تماشای آن لذت ببرند.

تبلت نوبیا پد سه‌بعدی نسل دوم دارای فناوری ردیابی چشم مجهز به هوش مصنوعی است که با کمک حسگر‌های ردیاب چشم، داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند، با الگوریتم‌های هوش مصنوعی ترکیب می‌کند و تصاویر و مشاهدات کاربر را به‌صورت سه بعدی نشان می‌دهد.

تبلت جدید نوبیا زاویه‌دید ۸۶ درجه‌ای را برای تصاویر سه‌بعدی فراهم می‌کند و کاربر می‌تواند از طیف گسترده‌ای از تصاویر سه‌بعدی لذت ببرد. این تبلت دارای نمایشگر بزرگ ۱۲٫۱ اینچی با وضوح ۲٬۶۵۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است.

تبلت نوبیا پد سه‌بعدی نسل دوم علاوه‌بر اینکه تجربه‌ی دیداری سه‌بعدی جذابی را برای کاربران فراهم کرده است، با چهار بلندگو DTS:X Ultra 3D نیز تجربه‌ی شنیداری هیجان‌انگیزی را فراهم می‌کند.

ZTE سیستم دوربین دوگانه‌‌ی پنل پشتی این تبلت را Super Biomimetic Eye خطاب می‌کند و همچنین موتور هوش مصنوعی این تبلت، ثبت تصاویر و فیلم‌های سه‌بعدی را امکان‌پذیر کرده است.

نوبیا پد جدید از قابلیت Miracast برای انتقال محتوا پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای حالت ویژه‌ی همکاری مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که به شما امکان می‌دهد محتواها را از سایر دستگاه‌های ZTE وارد این تبلت کنید.

Nubia Pad 3D II مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲، ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و باتری ۱۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۶۶ وات است.

هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت تبلت نوبیا پد سه‌بعدی نسل دوم و زمان عرضه‌ی آن در دسترس نیست؛ با توجه به قیمت Nubia Pad 3D به‌نظر نمی‌رسد که نسل جدید این تبلت با قیمت کمتر از ۱٬۰۰۰ دلار عرضه شود. باتوجه به تمام ویژگی‌های ذکر شده باید دید آیا این تبلت جزو لیست بهترین تبلت‌ قرار خواهد گرفت یا نه.