کوالکام امروز، او سخنرانی اصلی خود را در رویداد Computex 2024 ارائه کرد که بر روی چیپ‌ست‌های جدید متمرکز بود.اسنپدراگون ایکس الیتو “Copilot Plus” متمرکز شد. یکی از موارد مهمی که کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام در سخنرانی خود به آن اشاره کرد این است که چیپست های سری اسنپدراگون X این شرکت در “همه اشکال” عرضه خواهند شد، به این معنی که احتمالاً در دستگاه های بیشتری در دسترس خواهند بود.

تا کنون فقط در لپ تاپ ها می توانید از تراشه های سری اسنپدراگون X کوالکام استفاده کنید. در واقع، کوالکام در حین عرضه گفت که این تراشه ها برای لپ تاپ ها هستند و به طور خاص برای لپ تاپ های ویندوزی در دسترس خواهند بود. با این حال، اکنون که مدیرعامل این شرکت به عرضه این تراشه ها به اشکال دیگر اشاره کرده است، می توان انتظار داشت که چیپست های اسنپدراگون X برای رایانه های شخصی AllinOne در آینده عرضه شود.همه در یک) نیز ارائه خواهد شد.

آی مک 24 اینچی اپل نیز یکی از اولین محصولاتی بود که این شرکت در زمان انتقال به Arm عرضه کرد.

امکان مینی پی سی با تراشه های سری اسنپدراگون X

دستگاه دیگری که در اسلاید نشان داده شده توسط کوالکام به چشم می خورد، a مینی کامپیوتر خوب، در حالی که نمی‌توانیم به طور کلی در مورد دستگاه خاصی صحبت کنیم، می‌توانیم در آینده منتظر مینی پی سی‌هایی با تراشه‌های اسنپدراگون X باشیم.

هوش مصنوعی Copilot Plus مایکروسافت در 15 لپ‌تاپ عرضه خواهد شد و AMD اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد آن را به نسل بعدی پردازنده‌های Strix Point اضافه کند. در حال حاضر هیچ راهی برای استفاده از Copilot Plus در رایانه رومیزی وجود ندارد، بنابراین راه اندازی یک رایانه All-in-One یا MiniPC با Snapdragon X می تواند این مشکل را حل کند.