فن لپ تاپ یک جزء سخت افزاری مهم برای اطمینان از عملکرد روان است. هدف اصلی فن این است که از خنک ماندن سیستم شما در زمانی که یک ماشین سنگین کار می کند و گرما تولید می کند، اطمینان حاصل کند.

برای جلوگیری از آسیب دیدن سخت افزار لپ تاپ، مهم است که به طور منظم فن لپ تاپ خود را چک کنید. بی توجهی به چنین منطقه ای می تواند سیستم شما را در معرض خطر زیادی قرار دهد و حتی هزینه تعمیرات بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

سلامت فن لپ تاپ

برای آشنایی بیشتر با فن لپ تاپ خود و عملکرد آن می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

خنک نگه داشتن لپ تاپ عملکرد بهتری را در عین سالم نگه داشتن لپ تاپ تضمین می کند. اکثر کاربران از پد خنک کننده برای کنترل دمای لپ تاپ استفاده می کنند.

  • یک فن قوی لپ‌تاپ، اجرای روان همه نرم‌افزارها را تسهیل می‌کند و تجربه بازی را افزایش می‌دهد.
  • یک فن قوی لپ تاپ به جلوگیری از خرابی ناگهانی سیستم کمک می کند.
  • محیط کار سالم را حفظ می کند.
  • نشانه هایی که نشان می دهد فن لپ تاپ شما کار نمی کند
  • یخ زدن ناگهانی صفحه نمایش لپ تاپ و ماوس، خرابی یا مشکلات فنی در سیستم شما.
  • خرابی برخی برنامه ها یا نرم افزارها.
  • خاموش شدن ناگهانی سیستم شما
  • تابش گرمای اضافی از سطح لپ تاپ.
  • صدای بلندی از پنکه شنیده می شود.
  • پیام های خطای غیرمنطقی هر از گاهی.

دلایل صدای فن لپ تاپ شما

اگر درایورهای لپ تاپ شما موجود است، باید درایورهای خود را به روز کنید. درایورهای قدیمی می توانند باعث خستگی سیستم شوند و عملکرد سیستم شما را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهند. منبع تغذیه می تواند به فن لپ تاپ فشار وارد کند و باعث داغ شدن بیش از حد آن و در نتیجه صداهای عجیب و بلند شود.

گردش هوای بهتر محیط را سالم نگه می دارد. همین امر در مورد لپ تاپ شما نیز صدق می کند. داشتن تهویه مناسب برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ضروری است. بنابراین باید از قرار دادن لپ تاپ خود بر روی سطوحی مانند کوسن، بالش، پتو یا هر چیزی با بافت مشابه خودداری کنید. قرار دادن لپ تاپ خود روی یک سطح سخت با خمیدگی جزئی جریان هوای بهتری را فراهم می کند.

خرید نرم افزار آنتی ویروس قابل اعتماد یک سرمایه گذاری عاقلانه است. نرم افزار آنتی ویروس با کیفیت از لپ تاپ شما در برابر بدافزارها و اشکالات محافظت می کند. محافظت از سیستم شما در برابر هکرها بسیار مهم است زیرا می تواند باعث گرم شدن بیش از حد و عملکرد سیستم و حتی آسیب رساندن به فن لپ تاپ شود.

هر گونه گرد و غبار داخل لپ تاپ جریان هوا را کاهش می دهد. می توانید هر از چند گاهی فن لپ تاپ خود را تمیز کنید تا سیستم شما به خوبی کار کند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود فن لپ‌تاپ شما صداهای بلند ایجاد کند، می‌تواند نرم‌افزار سنگینی باشد که در پس‌زمینه اجرا می‌شود. این مشکل را می توان با بستن برنامه پس زمینه یا راه اندازی مجدد رایانه حل کرد.

خودتان فن لپ تاپ را چک کنید

ممکن است به نظر برسد لپ تاپ شما خوب کار می کند. با این حال، اگر نگران لپ تاپ خود هستید، از غریزه خود پیروی کنید. فن لپ تاپ هنگام خراب شدن صدا نمی دهد و هوای داغ نمی دهد زیرا خرابی آن می تواند به نرم افزار و ابزارهای در حال اجرا بر روی لپ تاپ شما بستگی داشته باشد.

فن لپ تاپ خود را به طور مرتب تمیز کنید تا از تجمع گرد و غبار جلوگیری کنید، زیرا این کار می تواند عملکرد فن را کاهش دهد.

اگر احساس نمی کنید هوای گرم از لپ تاپ شما خارج می شود، نگران نباشید.

نرم افزار شخص ثالث برای بررسی وضعیت فن لپ تاپ

ابزارهای نرم افزاری رایگانی وجود دارند که می توانند کار شما را بسیار قابل کنترل کنند. در زیر چند ابزار وجود دارد که می توانید برای اندازه گیری عملکرد فن لپ تاپ خود بررسی کنید.

SpeedFan لیست دمای کارت های گرافیک، مادربرد، ولتاژ، سرعت فن و غیره را نشان می دهد. و به دلیل داده های دقیق بسیار قابل اعتماد است.

لپ تاپ کول پد بخرید

سرمایه گذاری روی یک پد خنک کننده با کیفیت عاقلانه است. با در نظر گرفتن تعمیر سایر اقلام و قطعات لپ تاپ خود، در هزینه های خود صرفه جویی بیشتری خواهید کرد. در اینجا چند نکته جالب وجود دارد که باید در نظر داشت:

قرار دادن یک پد خنک کننده روی لپ تاپ به حفظ دمای آن و اطمینان از خنک ماندن آن کمک می کند.

مهم است که لپ تاپ خود را روی یک سطح سخت قرار دهید. پد خنک کننده نقش بسیار خوبی در ایجاد فضای کاری محکم برای لپ تاپ ایفا می کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از پد خنک کننده لپ تاپ این است که یک پورت USB اضافی در اختیار شما قرار می دهد. برخی از پدهای خنک کننده نیز دارای تنظیمات پیش فرض برای تنظیم سرعت فن هستند که می تواند عمر لپ تاپ شما را افزایش دهد.

گرمای بیش از حد می تواند به عمر باتری لپ تاپ آسیب برساند. استفاده از پد خنک کننده عمر باتری شما را افزایش می دهد.

اکثر کاربران کامپیوتر دوست دارند لپ تاپ خود را با لوازم جانبی جالب ارتقا دهند. پدهای خنک کننده ای وجود دارند که عالی به نظر می رسند و ظاهر کلی لپ تاپ شما را بهبود می بخشند.

نتیجه

اگر فن لپ تاپ شما شروع به ایجاد صدا کرد، وحشت نکنید. هدف این منبع ارائه بهترین راه حل هایی است که می تواند به شما در غلبه بر چالش هایی که در مورد عملکرد فن لپ تاپ خود با آن روبرو هستید کمک کند. امیدوارم این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ داده باشد.

به این پست امتیاز دهید