فرض کنید اتصال اینترنت 1 گیگابیت در ثانیه دارید. آیا سرعت وای فای را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید؟ شما باید بدانید که چگونه سرعت وای فای را بررسی کنید. شاید تعجب کنید که متوجه شوید سرعت شما به اندازه نیست. چرا سرعت وای فای پایین است؟ آیا به خاطر ISP است؟ اگر سرعت پایین وای فای به دلیل روتر شما باشد چه؟ نگران نباشید و برای دانستن همه این جزئیات نیازی به آموزش خاصی ندارید. خیلی ساده است. این مقاله همه چیز مربوط به سرعت وای فای را توضیح می دهد.

سرعت وای فای مناسب چقدر است؟

اگر می خواهید از پخش جریانی HD با کیفیت بالا لذت ببرید، به سرعت اینترنت 5 مگابیت در ثانیه یا بیشتر نیاز دارید. این سرعت برای یک دستگاه قابل استفاده است. با این حال، در یک خانواده 5 نفره، 5 مگابیت در ثانیه کافی نیست. اگر تلفن های همراه، تلویزیون های هوشمند، لپ تاپ های خود را با اتصال 5 مگابیت بر ثانیه وصل کنیم، سرعت وای فای بین دستگاه ها توزیع می شود.

یک بازی آنلاین برای یک تجربه عالی به سرعت وای فای 10 تا 25 مگابیت بر ثانیه نیاز دارد. شما همچنین می توانید بازی آنلاین را با سرعت اینترنت 5-10 مگابیت بر ثانیه انجام دهید. ویدئو کنفرانس به حداقل سرعت 4-5 مگابیت بر ثانیه نیاز دارد. چقدر سرعت برای رفع نیازهای همه اعضای خانه کافی است؟

بهترین راه برای بررسی سرعت وای فای در لپ تاپ

  1. سرعت وای فای خود را در ویندوز بررسی کنید

مرحله 1: به منوی Start بروید.

مرحله 2: کنترل پنل را در نوار جستجو تایپ کنید

مرحله 3: از نتایج جستجو، روی Control Panel کلیک کنید

مرحله 4: به شبکه و اینترنت بروید

مرحله 5: روی Network and Sharing Center کلیک کنید

مرحله 6: روی تغییر تنظیمات آداپتور کلیک کنید

مرحله 7: روی اتصال Wi-Fi دوبار کلیک کنید

مرحله 8: فیلدی به نام Speed ​​پیدا خواهید کرد. این سرعت وای فای شما را نشان می دهد. ممکن است در طول زمان متفاوت باشد.

سرعت وای فای را در سیستم عامل مک بررسی کنید

نماد WIFI را در نوار منو پیدا کنید.

فقط با کلیک بر روی نماد Wi-Fi اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار نمی دهد. برای اطلاع از سرعت وای فای، باید از ترکیب کلید گزینه و نماد وای فای استفاده کنید.

بنابراین در حالی که روی نماد Wi-Fi کلیک می کنید، کلید گزینه را نگه دارید.

جزئیات زیادی مانند نام Wi-Fi، آدرس IP لپ تاپ/روتر و غیره مربوط به اتصال Wi-Fi شما را در اختیار شما قرار می دهد. در میان این جزئیات، سرعت TX را نیز خواهید یافت. این سرعت وای فای شبکه شماست.

با استفاده از ابزار شبکه

می توانید با استفاده از کادر جستجوی Spotlight به Network Utility بروید.

همچنین می توانید برای رفتن به Network Utility به Applications > Utilities بروید.

پس از آن، سرعت اتصال خود را در برگه اطلاعات پیدا خواهید کرد.

سرعت اتصال، سرعت وای فای شما را نشان می دهد.

اگر به روتر نزدیکتر باشید، سرعت افزایش می یابد، در حالی که اگر از روتر دور شوید، ممکن است سرعت کاهش یابد.

استفاده از سیستم اطلاعات ابزار

می توانید از جستجوی Spotlight یا با رفتن به Applications > Utilities به برنامه System Information دسترسی داشته باشید.

می توانید از تب شبکه به WIFI یا Airport (بسته به نسخه مک) بروید.

در سمت راست، اطلاعات لازم در مورد سرعت وای فای زیر سرعت انتقال را دریافت خواهید کرد.

سرعت وای فای خود را با گوگل بررسی کنید

  1. به www.google.com بروید و تست سرعت را وارد کنید.
  2. لینک سرویس گوگل را خواهید دید.
  3. روی آن کلیک کنید.
  4. هنگامی که صفحه را باز کردید، می توانید روی دکمه آبی Check Now کلیک کنید.
  5. سرعت وای فای را به شما می دهد.

همچنین می توانید از برنامه Google Wi-Fi یا برنامه Google Home برای بررسی سرعت Wi-Fi خود استفاده کنید.

سرعت Wi-Fi خود را با Fast.com بررسی کنید

Fast.com سرویسی است که توسط نتفلیکس راه اندازی شده است.

شما باید fast.com را در مرورگر وب تایپ کنید و دکمه enter را فشار دهید.

اطلاعات لازم در مورد سرعت وای فای را دریافت خواهید کرد.

اگر جزئیات بیشتری مانند تاخیر، آپلود نتیجه امتحان می‌خواهید، می‌توانید روی نتایج بیشتر کلیک کنید.

Fast همچنین برنامه های اندروید و iOS را برای بررسی سرعت اینترنت شما ارائه می دهد.

با Speed ​​Test سرعت وای فای خود را بررسی کنید

  1. به www.speedtest.net بروید.
  2. پس از باز شدن صفحه، روی GO کلیک کنید.
  3. آن را تجزیه و تحلیل می کند و سرعت Wi-Fi را در چند ثانیه به شما ارائه می دهد.

همچنین می توانید برنامه Speed ​​Test را برای بررسی سرعت Wi-Fi خود نصب کنید.

سرعت آپلود در مقابل سرعت دانلود دو ویژگی استانداردی هستند که هنگام بررسی سرعت Wi-Fi خود خواهید دید. هنگامی که دستگاه شما با سرعت خاصی از اینترنت به داده ها دسترسی پیدا می کند، سرعت دانلود نامیده می شود. وقتی داده‌ها را از دستگاه خود به اینترنت منتقل می‌کنید، به آن سرعت آپلود می‌گوییم.

چگونه می توانم سرعت وای فای خود را افزایش دهم؟

هنگام راه اندازی یک شبکه Wi-Fi در خانه خود، ممکن است با مشکلات سرعت Wi-Fi روبرو شوید. در اینجا برخی از مشکلات رایجی که کاربران با آن مواجه هستند و چگونه می توانیم آنها را حل کنیم مورد بحث قرار می دهیم.

اتصال کند

کندی اتصال یکی از مشکلات عمده کاربران است. اگر Wi-Fi شما اتصال اینترنت کندی را ارائه می دهد، دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد. با این حال، در زیر برخی از علل رایج و راه حل های آنها آورده شده است:

وقتی از روتر دور هستیم، سرعت وای فای را کاهش می دهد.

راه حل: برای حل این مشکل باید برای اینترنت سریع به روتر نزدیک شویم. اگر روتر شما در اتاق دیگری است، به آن اتاق بروید و ببینید آیا مشکل حل شده است. همچنین باید مطمئن شوید که سیگنال روتر با دستگاه های دیگر تداخل نداشته باشد. اگر برخی از دستگاه های الکترونیکی نزدیک روتر شما باشند، می تواند سیگنال Wi-Fi را مختل کند. روتر خود را در قفسه بالایی، دور از دستگاه های دیگر نگه دارید. اگر مشکل ادامه داشت، یک روتر جدید برای گسترش سیگنال شبکه بخرید.

سرعت وای فای ممکن است به دلیل پهنای باند محدود محدود باشد. این زمانی اتفاق می افتد که دستگاه های بیشتری به روتر Wi-Fi متصل می شوند.

راه حل: باید دستگاه هایی را که در حال استفاده نیستند خاموش کنید. می‌توانید با اتصال برخی دستگاه‌ها از طریق کابل اترنت، بار Wi-Fi را کاهش دهید. اگر با این کار مشکل حل نشد به این معنی است که اینترنت شما کند است. باید یا ارتقا دهید یا با ISP خود تماس بگیرید. در برخی موارد، همسایگان شما ممکن است از Wi-Fi شما استفاده کنند. برای جلوگیری از چنین سناریویی از رمز عبور Wi-Fi استفاده کنید.

سرعت وای فای

سه دلیل مهم برای داشتن سرعت وای فای خوب در خانه وجود دارد:

کار از راه دور

امروزه کار از راه دور روند جدیدی است که توسط همه سازمان ها پذیرفته شده است. در نتیجه، برای برقراری ارتباط با اعضای تیم و مشتریان خود به یک اتصال اینترنتی بهتر در خانه نیاز داریم.

برنامه های ویدئو کنفرانس مانند زوم و گوگل میت بسیار محبوب شده اند. این برنامه ها به سرعت اینترنت کافی برای تماس های ویدیویی/صوتی نیاز دارند. بنابراین باید سرعت وای فای خوبی برای کارهای اداری داشته باشیم.

فرآیند یاددهی-یادگیری آنلاین

اگر چند دانش آموز در خانه خود داشته باشید چه؟ اکثر موسسات آموزشی دوره های آنلاین راه اندازی کرده اند. بنابراین، برای کلاس های آنلاین به سرعت اینترنت خوب نیاز دارید.

سرگرمی

ما در گذشته برای دیدن فیلم بیرون رفته بودیم. اکنون مردم ترجیح می دهند در خانه فیلم ببینند. این به پلتفرم هایی مانند نتفلیکس کمک کرده است که رشد بیشتری داشته باشند. بیشتر آخرین نمایش ها/فیلم ها مستقیماً بر روی پلتفرم های OTT منتشر می شوند. برای تماشای آنلاین نمایش های مورد علاقه خود به یک اتصال پرسرعت نیاز دارید. برخی از اعضای خانواده شما ممکن است به بازی های آنلاین که به اتصال پرسرعت نیز نیاز دارند علاقه مند باشند.

این سناریو را تصور کنید که در آن با همکاران خود تماس تصویری دارید. فرزند شما در کلاس های آنلاین شرکت می کند. برادرت آنلاین بازی می کند و همسرت آخرین فیلم را آنلاین تماشا می کند. همه به اینترنت پرسرعت نیاز دارند.

سوالات متداول

وای فای مشکل تداخل دارد.

راه حل: برای جلوگیری از مشکل تداخل، فرکانس های شلوغ کمتری را انتخاب کنید. آخرین روتر فرکانس ها را به طور خودکار به روز می کند.

سرعت اینترنت در زمان های شلوغ مانند ساعات کاری و تعطیلات آخر هفته کاهش می یابد.

راه حل: می توانید برنامه خود را برای جلوگیری از ساعات اوج مصرف تنظیم کنید.

روتر Wi-Fi شما با فناوری قدیمی و استانداردهای بی سیم کند کار می کند.

راه حل: بهتر است فریمور روتر خود را آپدیت کنید. اگر همچنان کند است، روتر را تعویض کنید. کارشناسان توصیه می کنند که روتر خود را هر دو سال یکبار تعویض کنید.

گاهی اوقات ارتباط بین روتر و مودم قطع می شود و ما اتصال را قطع می کنیم.

برای غلبه بر چنین وضعیتی، کابل ها را جدا کنید. دکمه پاور را خاموش کنید و 30 ثانیه صبر کنید. تمام تنظیمات را بازیابی کنید.

همه چیز خوب کار می کند اما بدون اتصال به اینترنت.

در چنین شرایطی جز شکایت از ISP کاری نمی توانید انجام دهید. شما تمام اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار می دهید و ISP مشکل را حل می کند. یک ISP را بر اساس سابقه طولانی رضایت مشتری انتخاب کنید.

شما سرعت اینترنت را افزایش دادید و ISP همه مشکلات را حل کرد. شما هنوز یک اتصال کند دارید.

راه حل: در چنین مواردی، باید روتر را مجددا راه اندازی کنید. تمام تنظیمات شبکه، از جمله رمزهای عبور Wi-Fi را حذف می کند. اکثر روترها دارای دکمه ریست هستند. این دکمه را به مدت 10 ثانیه فشار دهید. تمام داده ها را حذف می کند. پس از آن، می توانید روتر را دوباره مانند بار اول پیکربندی کنید.

به این پست امتیاز دهید