جزئیات ساعت هوشمند جدید سامسونگ به نام Galaxy Watch FE به بیرون درز کرده است. جزئیات منتشر شده شامل تصاویر باکیفیت و مشخصات کامل دستگاه است.

Galaxy Watch FE جدید 40 میلی متری دارای صفحه نمایش 1.2 اینچی Super AMOLED با وضوح 396 در 396 پیکسل، باتری 247 میلی آمپر ساعتی، 1.5 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، شارژ بی سیم مغناطیسی، مقاومت در برابر آب تا عمق 50 است. مجهز به بدنه آلومینیومی و گواهینامه های IP68 و MIL-STD-810H.

Galaxy Watch FE جدید از پردازنده Exynos W920 استفاده می کند و Wear OS را با One UI Watch 5.0 خود سامسونگ اجرا می کند. نکته مهم این است که سامسونگ به تازگی نسخه 6.0 این رابط کاربری را برای ساعت های هوشمند خود معرفی کرده است. بنابراین به نظر می رسد که Watch FE از همان ابتدا از این نسخه بهره نخواهد برد.

لیست سنسورهای Galaxy Watch FE جدید شامل شتاب‌سنج، فشارسنج، آنالیز امپدانس بیوالکتریک، حسگر الکتریکی قلب، ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور روشنایی و سنسور ضربان قلب نوری است.

شایعه شده است که گلکسی واچ FE جانشین گلکسی واچ 4 است که در سال 2021 عرضه می شود، و مشخصات فاش شده این موضوع را تایید می کند. این ساعت هوشمند به وضوح به عنوان یک محصول میان رده در سبد پوشیدنی های سامسونگ قرار می گیرد. اما قیمت ساعت هوشمند ساخت سامسونگ هنوز اعلام نشده است.

انتظار می رود Galaxy Watch FE در تاریخ 20 جولای به همراه سری Galaxy Watch 7، Galaxy Watch Ultra، Galaxy Z Fold 6 و Galaxy Z Flip 6 در رویداد بعدی سامسونگ Unpacked به طور رسمی معرفی شود.