درحالی‌که فضای دارایی‌های دیجیتال همیشه در حال نوسان است، بزرگ‌ترین رمزارز جهان ازنظر ارزش بازار، یعنی بیت کوین، همچنان توجه تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران را به‌ خود جلب کرده است. براساس توییت جدید یکی از تحلیلگر ارزهای دیجیتال، درحال‌حاضر تعداد هولدرهای بیت‌کوین از جمعیت اسپانیا (۴۷٫۵ میلیون نفر) فراتر رفته و به رکورد خیره‌کننده‌ی ۴۸٫۵ میلیون نفر رسیده است.

با وجود روند نزولی بیت کوین در ماه‌های اخیر، نهنگ‌ها یا به‌عبارت دیگر سرمایه‌گذاران بزرگ این رمزارز، حجم دارایی‌های خود را افزایش داده‌اند که از دیدگاه خوش‌بینانه‌ی آن‌ها درباره‌ی بازار خبر می‌دهد. طبق اطلاعاتی که پلتفرم تحلیل رمزارز IntoTheBlock فاش کرده، در دو هفته‌ی آخر ماه آگوست سرمایه‌گذاران بیت کوین که حداقل ۰٫۱ درصد از کل عرضه‌ی این رمزارز را دراختیار دارند، بیش‌ از ۱٫۵ میلیارد دلار دیگر به دارایی‌های خود اضافه کرده‌اند.

IntoTheBlock در ۳ سپتامبر، جدیدترین آمار مربوط به فعالیت نهنگ‌های بیت کوین را در ایکس (توییتر سابق) به‌اشتراک گذاشت. طبق این اطلاعات، تعداد هولدرهای بیت کوین برای اولین‌بار از مرز ۴۸ میلیون نفر عبور کرده و اگر به کاهش قیمت اخیر این رمزارز در ماه‌های گذشته توجه کنیم که به کمتر از سطح ۲۶ هزار دلار سقوط کرد، توجه و علاقه‌ی هولدرها به نگه‌داری این دارایی دیجیتال جالب‌تر می‌شود.

دیدگاه خوش‌بینانه‌ی سرمایه‌گذاران درباره‌ی بیت کوین بیشتر ناشی از پیروزی مهم گری‌اسکیل بر SEC بود. قاضی دادگاه این پرونده با اعلام حکمی استدلال کرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نتوانسته توضیحات کافی برای رد درخواست گری‌اسکیل برای ایجاد ETF (صندوق قابل معامله در بورس) اسپات بیت کوین ارائه دهد. این حکم راه را برای پیروزی گری‌اسکیل در شکایت خود علیه سازمان‌های تنظیم‌کننده هموارتر کرده است.

درلحظه‌ی نگارش این مطلب هر واحد بیت کوین با قیمت ۲۵,۹۰۰ دلار معامله می‌شود. همچنین، حجم معاملات این رمزارز طی ۲۴ ساعت گذشته ۸٫۳ میلیارد دلار بوده است.