در تاریخ ۱۳ نوامبر، اورانوس به فاصله‌ی ۲٫۷۸ میلیارد کیلومتری از زمین می‌رسد و مردم دنیا می‌توانند چشم‌انداز شگفت‌انگیزی از این سیاره را ببینند. بااینکه این فاصله به نظر بسیار دور می‌رسد، اورانوس چهار مرتبه عریض‌تر از زمین است و به همین دلیل حتی با تلسکوپ آماتوری یا دوربین دوچشمی می‌توان این غول یخی را مشاهده کرد. تلسکوپ‌های بزرگ‌تر هم می‌توانند رصدهای دقیقی از این سیاره را در طول شب‌های بعد ارائه دهند. همچنین با تجهیزات مناسب می‌توانید حلقه‌های این سیاره‌ی زیبا را هم ببینید.

میلیاردها سال پیش، چشم‌انداز اورانوس از زمین تماشایی‌تر بود. این سیاره در حدود ۴٫۵ میلیارد سال پیش، با متراکم‌شدن توده‌های گاز و غبار در مجموعه‌ای چرخان شکل گرفت. در آن زمان اورانوس و همراهش، نپتون در موقعیت‌های فعلی قرار نداشتند.

بر اساس شبیه‌سازی‌ها اورانوس و نپتون در ابتدا در فاصله‌ی نزدیک‌تری نسبت به خورشید شکل گرفتند و سپس به‌آرامی به موقعیت فعلی‌شان منتقل شدند. احتمالا غول‌های یخی دیگری هم در طول این زمان شکل گرفتند که منظومه‌ی شمسی را ترک کردند یا حتی در لبه‌ی آن مخفی شده‌اند. در هر صورت اورانوس شرایط آسانی نداشته است و به دلیل برخورد با سیاره‌ای دو برابر زمین در حدود ۴ میلیارد سال پیش، امروز شاهد انحراف محوری شدید آن هستیم.