امروزه اپل چندین مدل زبان منبع باز بزرگ (LLM) را منتشر کرد که برای اجرای محلی بر روی دستگاه طراحی شده اند و به سرورهای ابری وابسته نیستند. این LLM‌ها که OpenELM (مدل‌های زبان موثر منبع باز) نامیده می‌شوند، در Hugging Face Hub، انجمنی برای اشتراک‌گذاری کدهای هوش مصنوعی، در دسترس هستند.

طبق گفته اپل، در مجموع هشت OpenELM وجود دارد که چهار تای آنها با استفاده از کتابخانه CoreNet از قبل آموزش داده شده اند و چهار مورد دیگر با آموزش آموزش دیده اند. اپل از یک استراتژی مقیاس بندی چند لایه استفاده می کند که هدف آن بهبود دقت و کارایی است.

اپل به‌جای مدل‌های آموزش‌دیده نهایی، کد، گزارش‌های آموزشی و ساخت‌های متعدد ارائه کرد. محققان امیدوارند این پروژه منجر به پیشرفت سریعتر و “نتایج قابل اعتمادتر” در زمینه هوش مصنوعی شود.

اپل می‌گوید هوش مصنوعی جدیدش شامل یک چارچوب کامل برای یادگیری و ارزیابی مدل‌های زبان بزرگ در مجموعه داده‌های در دسترس عموم است. از جمله گزارش های آموزشی و مانند آن.

اپل می‌گوید OpenELM را برای «فعال‌سازی و غنی‌سازی جامعه تحقیقاتی منبع باز» با مدل‌های زبان پیشرفته منتشر می‌کند. به اشتراک گذاری مدل های منبع باز راهی برای بررسی داده ها و مدل سازی ریسک ها و سوگیری ها در اختیار محققان قرار می دهد. توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها می‌توانند از مدل‌های پیش‌فرض همانطور که هستند استفاده کنند یا تغییراتی در آنها ایجاد کنند.

اشتراک گذاری رایگان اطلاعات به ابزاری مهم برای جذب مهندسان، دانشمندان و کارشناسان برتر تبدیل شده است. زیرا فرصت هایی را برای مقالات تحقیقاتی فراهم می کند که معمولاً تحت سیاست حفظ حریم خصوصی اپل منتشر نمی شوند.

اپل هنوز OpenELM را به دستگاه‌های خود معرفی نکرده است، اما انتظار می‌رود iOS 18 دارای تعدادی ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی باشد.