اداره پلیس سانفرانسیسکو (SFPD) یک مظنون 14 ساله را در رابطه با حادثه زمستان گذشته که در آن یک جمعیت چینی در سال نو میلادی تخریب و یک خودروی خودران Vimo را به آتش کشیدند، شناسایی و دستگیر کرد. این حادثه که در 10 فوریه 2024 رخ داد، مخرب ترین حمله به یک خودروی بدون راننده تا به امروز در ایالات متحده محسوب می شود.

پلیس تحقیقات کاملی را انجام داد که منجر به شناسایی مظنون نوجوان و جمع آوری مدارک کافی برای صدور حکم تحت تعقیب شد. در 27 مارس (8 آوریل)، پلیس وارد محل سکونت مظنون شد و مدارکی را که وی را به این حادثه مرتبط می کند، کشف و ضبط کرد.

دادستان منطقه علیه این نوجوان جنایتکار کیفرخواست تنظیم کرد. همزمان، اداره “نظارت بر مجرمان جوانان” در حال بررسی است که آیا مظنون باید در جریان رسیدگی به پرونده بازداشت شود یا خیر.

شاهدان عینی گزارش دادند که افراد حاضر در میان جمعیت شیشه های خودروی ویمو را با اسکیت برد شکستند و سپس مواد محترقه را به داخل آن پرتاب کردند که باعث آتش گرفتن خودرو شد. یک تیم آتش نشانی به محل حادثه اعزام و موفق به اطفای حریق شدند. اما تنها چیزی که باقی می ماند اسکلت سوخته خودروی خودران متعلق به گوگل است.

این حادثه تنها یکی از چالش های پیش روی شرکت های خودروهای خودران مانند Waymo و Cruz در سانفرانسیسکو است. ساکنان آن شهر قبلاً از سد معبر خودروهای خودران شکایت کرده بودند.

گزارش های متعددی از تصادفات رانندگی خودران منتشر شده است. از جمله برخورد خودروی ویمو با دوچرخه سوار در اوایل سال جاری و برخورد خودروی کروز با عابر پیاده و کشیده شدن در سال 2023 که باعث توقف موقت فعالیت شرکت شد.