TSMC یکی از شناخته شده ترین سازندگان تراشه در جهان است و از نظر درآمد در رتبه بالاتری از برخی غول های فناوری مانند اینتل و سامسونگ قرار دارد. موقعیت این شرکت یعنی تایوان به نقطه حساسی بین آمریکا و چین تبدیل شده است. به ویژه با توجه به ادعای چین مبنی بر اینکه تایوان جزء لاینفک قلمرو آنها بوده و خواهد بود.

از آنجایی که احتمال تهاجم چین به تایوان وجود دارد، ایالات متحده می خواهد اطمینان حاصل کند که قابلیت های تراشه سازی TSMC به دست چین نیفتد. بر این اساس، گفته می شود اسکنرهای EUV TSMC برای امنیت به یک سوئیچ کشتن از راه دور مجهز شده اند.

سنت مولتوننماینده کنگره آمریکا سال گذشته پیشنهاد کرد که اگر چین به تایوان حمله کند، ایالات متحده تأسیسات TSMC را بمباران خواهد کرد. اما دولت تایوان اعلام کرده است که از این شرکت در برابر هرگونه حمله از جمله حمله ایالات متحده دفاع خواهد کرد.

به گزارش بلومبرگ، اداره امنیت ملی تایوان حتی اعلام کرده است که تخریب تاسیسات TSMC اقدامی غیرضروری بوده است. زیرا تولید تراشه های پرچمدار به چیزی بیش از یک کارخانه نیاز دارد.

مسائل سیاسی-جغرافیایی معمولاً از منطق تجاری فراتر می روند. بنابراین حتی اگر چین بداند که تصاحب TSMC در واقع یک تلاش بی‌ثمر خواهد بود، فکر محروم کردن رقیب اصلی خود از نسل جدید تراشه‌ها می‌تواند انگیزه کافی برای شروع یک عملیات نظامی ویژه را فراهم کند.