ممکن است همه انواع صفت های عالی را با ChatGPT مرتبط کنیم، اما نباید فراموش کرد که هنوز جدید است و در اولین نسخه عمومی آن است. این بدان معنی است که گهگاه در حین استفاده از پلتفرم با چند مشکل مواجه خواهید شد. ما اخیراً با یک خطای شبکه در ChatGPT مواجه شدیم، اما خوشبختانه، ما توانستیم به سرعت آن را برطرف کنیم.

در این مقاله، می‌خواهیم تمام روش‌هایی را به اشتراک بگذاریم که با استفاده از آنها می‌توانید مشکل شبکه ChatGPT را در مرورگر وب خود حل کنید. قبل از اینکه ChatGPT را رها کنید و به جستجوی Google برگردید، نگاهی به این مقاله بیندازید. روش های ذکر شده در این مقاله اگر به صورت گام به گام آنها را دنبال کنید به راحتی قابل پیاده سازی هستند. بیایید ابتدا دلیل این خطا را درک کنیم.

چرا CHATGPT خطای شبکه میدهد

این دقیقاً مشکلی است که روز گذشته هنگام استفاده از ChatGPT با آن مواجه شدیم – “خطایی رخ داد”. اگر این مشکل ادامه داشت، لطفاً از طریق مرکز راهنمایی ما در help.openai.com با ما تماس بگیرید.

چند دلیل برای اینکه این خطا ممکن است رخ داده باشد عبارتند از:

مشکلات ChatGPT Backend.

اتصال ضعیف به اینترنت در سمت کاربر.

پاسخ ایجاد شده بسیار طولانی است و ChatGPT قادر به پردازش آن نیست.

دلایل دیگر عبارتند از مشکلات انسداد آدرس IP، ترافیک سنگین و غیره.

برای درک نحوه رفع مشکل به بخش بعدی بروید.

نحوه رفع خطاهای شبکه در CHATGPT

در اینجا هشت روش وجود دارد که از طریق آنها می توانید مشکل مربوط به شبکه را در ChatGPT برطرف کنید. تعدادی از این روش ها به ما کمک کردند تا مشکل را نیز برطرف کنیم. بیایید با بارگیری مجدد صفحه وب که در آن چت ربات هوش مصنوعی را باز کرده اید شروع کنیم. به احتمال زیاد قرار است مشکل را برطرف کند.

ChatGPT را دوباره بارگیری کنید

بارگیری مجدد وب سایت ChatGPT اساساً تمام سرویس های پشتیبان مسئول کار ابزار را مجدداً راه اندازی و تازه می کند. این احتمال وجود دارد که اشکالی که باعث مشکل شبکه می شود در این فرآیند پاک شود، بنابراین توصیه می کنیم برگه را با ChatGPT بازخوانی کنید.

این به ما کمک کرد تا مشکل را در مرورگر وب خود برطرف کنیم، پس حتماً این یکی را امتحان کنید. با این حال، توجه داشته باشید که درخواستی که وارد کرده‌اید در صفحه ChatGPT تازه‌سازی شده ظاهر نمی‌شود.

ChatGPT همچنین ممکن است با مشکل بیش از تعداد کاراکترهای پاسخ مواجه شود. بیشتر بیاموزیم

از پاسخ های طولانی در ChatGPT برای جلوگیری از خطای شبکه اجتناب کنید

در حالی که هیچ اطلاعات رسمی وجود ندارد، درخواست به علاوه پاسخ در ChatGPT دارای محدودیت ترکیبی حداکثر تا 1500 کاراکتر است. هنگامی که از آن فراتر رفت، ابزار ممکن است با چند مشکل مواجه شود و احتمالاً یک پیام خطای شبکه به شما ارائه دهد.

بنابراین، مطمئن شوید که درخواست پاسخ طولانی که ممکن است به تعداد زیادی کاراکتر نیاز داشته باشد، ندارید. در عوض، می‌توانید درخواست خود را به چند سؤال تقسیم کنید و سؤالات بعدی ChatGPT را یکی پس از دیگری بپرسید. شاید خسته کننده باشد اما فعلا این تنها راه است.

این باید اشکال موقت را برطرف کند. با این حال، اگر ادامه داشت، باید مطمئن شوید که برای استفاده از ChatGPT یک اتصال اینترنتی کاربردی دارید.

از سیستم خارج شوید و وارد ChatGPT شوید

راه دیگر برای رفع مشکل خروج از ChatGPT و ورود مجدد به سیستم است. این مکالمه شما را رفرش می کند و احتمالاً از شر اشکالی که باعث این مشکل شده است خلاص می شود.

مرحله 1: در صفحه اصلی ChatGPT، گزینه Log Out را در منوی نوار کناری خواهید دید. روی آن ضربه بزنید تا از سیستم خارج شوید.

مرحله 2: اکنون برای استفاده از ChatGPT با اعتبار خود دوباره وارد شوید.

این باید اشکال موقت را برطرف کند. با این حال، اگر ادامه داشت، باید مطمئن شوید که برای استفاده از ChatGPT یک اتصال اینترنتی کاربردی دارید.

اتصال به اینترنت را بررسی کنید

در حالی که ChatGPT از نظر داده‌های اینترنتی زیاد درخواست‌کننده نیست، همچنان توصیه می‌شود که از یک اتصال اینترنتی خوب در دستگاه خود استفاده کنید تا متصل بمانید و به سرورهای ChatGPT متصل شوید. با توجه به افزایش تقاضا، کاربرانی که اتصال اینترنتی بهتری دارند ممکن است در استفاده از ChatGPT کمی مزیت داشته باشند.

بنابراین، با ارائه دهنده خدمات شبکه خود در مورد هر گونه مشکل در اتصال به اینترنت خود تماس بگیرید.

همچنین می توانید با پاک کردن داده های مرورگر مشکل را برطرف کنید.

داده های مرورگر را پاک کنید

کش شکلی از داده های موقتی است که در حافظه محلی ذخیره می شود تا عناصر برنامه را به جای دانلود سریع بارگیری مجدد کنند. با این حال، بسیاری از داده‌های کش شده به معنای انباشته شدن ناخواسته‌های زیادی است که مشخص است باعث ایجاد مشکلاتی در یک برنامه می‌شود. بنابراین، این احتمال وجود دارد که ChatGPT به دلیل داده های کش شده در مرورگر وب شما کار نکند.

با این کار سابقه مرور و دانلود، کوکی‌ها و حافظه پنهان شما از گوگل کروم حذف می‌شود و تا زمانی که انتخاب نشده باشید، رمزهای عبور شما حذف نمی‌شوند.

مرحله 1: روی نماد سه نقطه در نوار ابزار کلیک کنید و تنظیمات را انتخاب کنید.

مرحله 2: روی “Privacy and security” کلیک کنید.

مرحله 3:  Clear browsing data  را انتخاب کنید.

مرحله 4: روی منوی کشویی محدوده زمانی کلیک کنید و دوره ای را که می خواهید داده های مرور را حذف کنید انتخاب کنید.

مرحله 5: اکنون روی clear data. کلیک کنید.

VPN و Proxy را غیرفعال کنید

در حالی که یک VPN در مسیریابی ترافیک اینترنت شما از طریق یک سرور خصوصی کار بسیار خوبی انجام می دهد، همیشه بی عیب و نقص نیست. از این رو، یک شبکه خصوصی مجازی معیوب ممکن است دلیل عدم دسترسی به ChatGPT در مرورگر وب باشد. بنابراین، سعی کنید VPN خود را خاموش کنید و ببینید آیا این مشکل را برطرف می کند.

با این حال، اگر مشکلی در سرورهای Open AI وجود داشته باشد، کارهای بسیار کمی می توانید انجام دهید.

بررسی کنید که ChatGPT پایین است یا خیر

ChatGPT هنوز در نسخه بتای عمومی خود است و با ظرفیت محدود اجرا می شود. بنابراین، در اینجا چیزی است که اگر سرورها بیش از حد بارگذاری شده اند و نمی توانند دسترسی شما را به ابزار فراهم کنند، ممکن است ببینید.

یا ممکن است با این پیغام خطا روبرو شوید: ” We’re experiencing exceptionally high demand… ”

کاری که می توانید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا زمانی که دوباره در سرورهای ChatGPT جایی پیدا کنید و یک بار دیگر از ابزار استفاده کنید. به بازخوانی صفحه ادامه دهید تا زمانی که ثابت شود و به شما اجازه دسترسی داده شود. علاوه بر این، می‌توانید مرورگر دیگری را امتحان کنید و ببینید که آیا مشکل از ChatGPT یا مرورگر شما است.

هیچی کار نمیکنه؟ ادامه دهید و مستقیماً مشکل را به OpenAI گزارش دهید.

 مشکل را به OpenAI گزارش دهید

OpenAI همیشه به دنبال بازخورد کاربران است تا آنها از این مشکلات آگاه شوند و به سرعت آن را یادداشت کرده و آن را برطرف کنند. بنابراین، توصیه می کنیم مشکل را به OpenAI گزارش دهید تا در اسرع وقت آن را برطرف کنند. در اینجا نحوه انجام همین کار آمده است.

مرحله 1: رفتن به مرکز راهنمای OpenAI

مرحله 2: روی نماد چت در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.

مرحله 3: روی Messages ضربه بزنید و روی “” Send Us a Message ضربه بزنید و اکنون می توانید با پشتیبانی OpenAI تماس بگیرید.

بنابراین، این تنها چیزی است که می‌توانیم زمانی که خطاهای شبکه را در ChatGPT دریافت می‌کنید، پیشنهاد کنیم. اگر سؤالات بیشتری در مورد همین موضوع دارید، به بخش سؤالات متداول ما در زیر نگاه کنید.

سوالات متداول در مورد استفاده از CHATGPT

  1. چند ساعت از ChatGPT می توان استفاده کرد؟

هیچ محدودیتی برای استفاده از ChatGPT وجود ندارد تا زمانی که سرورها ظرفیت میزبانی شما را داشته باشند.

 

  1. آیا می توانید از ChatGPT در VPN استفاده کنید؟

بله، می توانید از ChatGPT در VPN استفاده کنید.

 

  1. حداقل سرعت اینترنت برای ChatGPT چقدر است؟

حداقل سرعت اینترنت مشخصی برای ChatGPT وجود ندارد، اما یک اتصال مناسب برای یافتن یک نقطه در سرورهای ChatGPT توصیه می شود زیرا به نظر می رسد همیشه تقاضای خوبی وجود دارد.

سخن پایانی

امیدواریم این روش‌ها به شما کمک کند تا بدون خطا از ChatGPT استفاده کنید. این خطاها بسیار رایج هستند، از این رو OpenAI نسخه پولی ChatGPT را منتشر می‌کند تا ضمن افزایش ظرفیت و محدودیت‌های سرور، دسترسی سرور اولویت‌دار را برای این کاربران ممتاز فراهم کند. ما علاقه مندیم ببینیم این حرکت چگونه انجام می شود!

 

 

 

 

به این پست امتیاز بدید