ساتیا نادلامدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه ای با استیو لوی Wired در مورد سرمایه گذاری سنگین شرکتش در هوش مصنوعی مولد و استفاده از آن در محصولات و خدمات مختلف توضیح بیشتری داد.

لوی مصاحبه خود را با پرسیدن سوالی از مدیر عامل مایکروسافت برای درک تصمیم مایکروسافت برای سرمایه گذاری در هوش مصنوعی آغاز کرد. نادلا اشاره می کند که اکثر مردم با ارتقای مدل GPT 2.5 به GPT 3 به قدرت این مدل شاهکار پی بردند و سپس ظرفیت هوش مصنوعی برای انجام کارهای مختلف بیشتر نمایان شد.

این واقعیت که کار اضافی زیادی برای یادگیری کدگذاری مدل GPT انجام نشده است. اما نتایج واقعاً چشمگیر بودند و نادلا را متقاعد کردند که هوش مصنوعی واقعاً متحول کننده خواهد بود.

نادلا در بخشی از مصاحبه خود به اشتراک گذاشت که مدل GPT 3 به او کمک کرد تا یکی از رویاهای دوران کودکی خود را تحقق بخشد. زمانی که در حیدرآباد هند زندگی می کرد، همیشه دوست داشت شعر فارسی بخواند و حالا با کمک هوش مصنوعی توانسته است آثار شاعر نامدار پارسی گوی را بخواند. مولانا به اردو و سپس به انگلیسی ترجمه کنید.

همچنین مدیر عامل مایکروسافت اعلام کرد که شرکت وی از مدتی پیش سرمایه گذاری بر روی هوش مصنوعی را آغاز کرده و از این فناوری در محصولات مختلف از جمله سرویس جدید بینگ و آژور استفاده کرده است.

او می گوید که پس از فهمیدن اینکه هدف OpenAI همان هدف مایکروسافت است، تصمیم گرفت با استارتاپ هوش مصنوعی کار کند. این دو شرکت با ترکیب منابع و تخصص خود، راه آسان تری برای رسیدن به اهداف خود پیدا کردند.