تانک ها با آوردن سطح بالایی از کشندگی همراه با تحرک در میدان نبرد، به قدرت رزم زمینی می افزایند. در طول جنگ سرد، ایالات متحده به وسیله نقلیه ای نیاز داشت که بتواند نیروها را حمل کند و در عین حال قدرت آتش کافی برای حمله و شکست تانک های شوروی را در صورت لزوم داشته باشد. برای همین نیاز بود که M2 برادلی زرهی متولد شد. M2 Bradley در سال 1981 تولید شد. در بیش از 40 سال خدمت خود، این خودروی زرهی قدرتمند بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از درگیری ها از جمله جنگ خلیج فارس در سال 1991 و عملیات آزادی پایدار در سال 2003 بوده است. اخیراً حتی بازی کرده است. نقش در جنگ اوکراین

بردلی در طول زمان شاهد تغییرات و ارتقاء سیستم های زیادی بوده است. در اوایل سال 2024، ارتش آمریکا آخرین نسخه از برادلی اثبات شده خود را ارائه کرد که مجهز به سیستم دفاع فعال Iron Fist خواهد بود. این پیشرفت‌ها موثر هستند، اما به عنوان بخشی از یک برنامه نوسازی که برای حفظ ایالات متحده یک قدم جلوتر از دشمنان خود طراحی شده است، اکنون ارتش در حال طراحی یک خودروی زرهی جدیدتر به نام XM30 Infantry Mechanized Combat Vehicle است.

XM30 زرهی دارای قابلیت کنترل از راه دور است

در ژوئن 2023، قراردادهایی با General Dynamics Land Systems و American Rheinmetall Vehicles LLC برای توسعه نمونه های اولیه این خودروی زرهی نسل بعدی برای ارتش ایالات متحده امضا شد. داگلاس آر. بوش، مدیر بخش اکتساب، لجستیک و فناوری ارتش ایالات متحده، گفت که XM30 «قابلیت‌های متحول کننده جدیدی را به نبرد می‌آورد، از جمله «بهبودهایی در کشندگی، بقای سربازان و وسایل نقلیه، و قابلیت‌های پیشرفته فراتر از توانایی‌ها و محدودیت‌های فیزیکی». اقتصاد بردلی

این خودروی زرهی جدید که به عنوان جایگزینی برای برادلی طراحی شده بود، در ابتدا خودروی جنگی سرنشین دار اختیاری یا OMFV نام داشت و قبل از اینکه XM30 نامگذاری شود. با این حال، عبارت “اختیاری خلبانی” در نام اصلی به ما بینش مهمی در مورد آنچه تیم توسعه می‌خواهد در تانک جدید پیاده‌سازی کند، می‌دهد. نسل بعدی خودروی جنگی باید بتواند از راه دور و همچنین دارای خدمه سنتی باشد، بنابراین به ارتش انعطاف پذیری و سازگاری بیشتری با سیستم های جدید می دهد.

XM30 به سیستم های حفاظتی بیشتری مجهز خواهد شد

در حالی که نمونه اولیه کار هنوز توسعه نیافته است، انتظارات دیگری در این طرح وجود دارد که احتمالاً در محصول نهایی گنجانده می شود. اولین مورد ظرفیت است: XM30 دارای دو خدمه استاندارد است، اما همچنین فضای کافی برای حمل تا شش سرباز دارد. ارتش همچنین درخواست کرد که تسلیحات نمونه اولیه شامل یک تفنگ برجک 50 میلی متری کنترل از راه دور و همچنین موشک های ضد تانک باشد. سیستم‌های حفاظتی پیشرفته، طراحی مدولار برای انطباق با ماموریت و پیشرانه هیبریدی به وسیله نقلیه‌ای کمک می‌کنند که هم قدرت رزمی و هم قابلیت بقا را بهبود می‌بخشد. به گفته مدیر برنامه توسعه خودروهای جنگی نسل بعدی، سرتیپ جفری نورمن، “XM30 الزامات ارتش برای تکامل قابلیت های رزمی پیشرفته را برآورده می کند” و “فقط یک پیشرفت افزایشی دیگر نسبت به خودروی جنگی بردلی نیست.” باید منتظر ماند و دید که آیا XM30 به ارتش تحویل داده می شود یا خیر.