ICQ که یک برنامه پیام رسانی بسیار محبوب در دهه 1990 بود، از 26 ژوئن (6 جولای) بعد از تقریبا 28 سال بسته می شود. شرکت روسی VK که از سال 2010 مالک ICQ است، اعلام کرد که کاربران را به استفاده از پیام‌رسان VK برای چت‌های معمولی و VK WorkSpace برای مکالمات تجاری تشویق می‌کند.

سرویس پیام رسانی ICQ، مانند AOL Instant Messenger یا MSN Messenger، یکی از اولین برنامه هایی در نوع خود بود که به کاربران شماره ای برای برقراری ارتباط با یکدیگر اختصاص داد (به جای نام کاربری یا آدرس ایمیل). علاوه بر این، این برنامه ویژگی های غیرعادی مانند پیامک و امکان ارسال پیام به افرادی که آفلاین هستند را ارائه می دهد.

مسنجر ICQ را راه اندازی و بسته کنید

ICQ در سال 1996 توسط شرکت Mirabilis با الهام از عبارت “من به دنبال تو هستم” راه اندازی شد و در سال 1998 توسط AOL خریداری شد. در مقطعی این سرویس توانست به 100 میلیون کاربر برسد. AOL این سرویس را در سال 2010 به Digital Sky Technologies فروخت، شرکتی که مالک VK بود و در آن زمان Mail.ru نام داشت.

اکنون در صفحه اصلی وب سایت این سرویس پیامی وجود دارد که به سادگی به شرح زیر است:

ICQ دیگر از 26 ژوئن عملیاتی نخواهد شد. می توانید با دوستان در VK Messenger و با همکاران در VK Workspace چت کنید.

نسخه مدرن ICQ امکاناتی مشابه سایر برنامه های پیام رسان مانند واتس اپ یا تلگرام در اختیار کاربران قرار می دهد. این برنامه در حال حاضر از Apple App Store و Google Play Store حذف شده است.