یک گزارش جدید می گوید که سری آیفون 15 اپل می تواند از فناوری باشد باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی برای داشتن چگالی انرژی بیشتر و عمر طولانی تر، از انباشته شدن اجزای باتری استفاده می کند. چند روز پیش شایعه شده بود که گلکسی اس 24 اولترا احتمالا از همین باتری استفاده خواهد کرد.

بر اساس گزارش یک منبع آگاه در توییتر، نام RGcloudSفناوری های سری آیفون 15 پشته باتری در این فناوری از تکنیکی به نام لمینیت برای تولید باتری استفاده می شود. در این تکنیک به جای رول شدن، قطعات و اسپیسر آنها رول می شوند لایه های زیگزاگ تا شده اند. با این کار فضای کمتری را هدر می دهید و می توانید ظرفیت باتری افزایش یافت

همچنین، یک پشته باتری می تواند تراکم انرژی گرما به جای اینکه در یک منطقه متمرکز شود، به طور یکنواخت بین سلول ها توزیع می شود. در نتیجه عمر باتری در حال رشد است.

خودروهای الکتریکی به شدت به این باتری‌های پشته‌ای متکی هستند، زیرا این باتری‌ها می‌توانند قدرت بالا و سرعت شارژ بالایی را ارائه دهند. علاوه بر این، چگالی انرژی آنها بیشتر است. باتری های پشته ای نیز در محصولات پزشکی، هوافضا، هوانوردی و دستگاه های ذخیره انرژی تجدیدپذیر یافت می شوند.

سرعت شارژ باتری آیفون 15 نیز قابل افزایش است

از طرفی این کاربر مدعی است که شخصیت هایی وجود دارند که اپل از آنها پشتیبانی می کند شارژ سریع 40 واتی و شارژ بی سیم 20 وات با مگ سیف من دیدم اما هنوز نمی توانم به طور قطع بگویم که آیا این تغییرات در آیفون 15 یا 16 رخ می دهد یا خیر، باید گفت حداکثر سرعت شارژ سیمی آیفون 14 پرو مکس به 29 وات می رسد و شارژ بی سیم با MagSafe به 15 وات می رسد.

منبعی که این گزارش را منتشر کرده است عمدتاً در زمینه افشای اخبار اندروید فعالیت می کند، بنابراین نمی توان با اطمینان گفت که گزارش او در مورد آیفون های بعدی چقدر می تواند دقیق باشد.