Samsung Research (بخش تحقیق و توسعه سامسونگ) در نظر دارد با همکاری ARM به تحقیق و توسعه در زمینه SIMD (پردازش بسته های موازی – دستورالعمل واحد برای چندین داده) سرعت بخشد. چرا که این فناوری یکی از فناوری های مهم در شبکه 6G محسوب می شود و بخش بزرگی از پردازش داده ها بر عهده این فناوری است.

بر اساس گزارش ها، سامسونگ و Arm قصد دارند با راه اندازی یک پروژه متن باز مشترک، فناوری پردازش بسته های موازی را توسعه و بهبود بخشند.

با جریان روزافزون داده ها، به نظر می رسد SIMD برای سیستم های ارتباطی کارآمد و انعطاف پذیر بسیار مفید است. ARM با تجربه غنی خود در طراحی کامپیوترهای کارآمد و با کارایی بالا با مصرف انرژی کم، شریک سامسونگ در این تحقیق خواهد بود.

جینگوک جونگ، معاون اجرایی مرکز تحقیقات ارتباطات پیشرفته سامسونگ (ACRC) گفت: «در ارتباطات 6G، اهمیت فناوری نرم افزار در حال افزایش است. نوآوری در مدیریت حجم عظیم داده های تولید شده بسیار مهم است. همکاری فنی با آرام گام مهمی در ایجاد انقلاب در فناوری های موازی است.

شبکه 6G یکی از فناوری های مهم در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی و دستگاه های ارتباطی مانند گوشی سامسونگ است و توسعه آن جهشی عظیم در توسعه علم ایجاد می کند.