در ماه می، سونی از گوشی هوشمند پرچمدار Xperia 1 V با جدیدترین سنسور دوربین Exmor T و چیپ Snapdragon 8 Gen 2 رونمایی کرد. اکنون، گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه شرکت در حال آماده شدن برای عرضه یک جانشین طی اوایل سال 2024 است و شایعه شده  که مجهز به چیپست کاملاً جدید با برخی ارتقاء دوربین جالب است.

یکی از Redditor در Subreddit SonyXperia ادعا کرده است که Xperia 1 VI در نمایشگاه MWC 2024 معرفی خواهد شد. نمایشگاه MWC 2024 از 26 تا 29 فوریه در بارسلونا برگزار می‌شود. انتظار می رود این گوشی هوشمند دارای تراشه Snapdragon 8 Gen 3 باشد. کوالکام قصد دارد در 24 اکتبر چیپست پرچمدار بعدی را معرفی کند.

علاوه بر این، اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که Xperia 1 VI ممکن است با یک دوربین زوم 6 برابری مجهز به سنسور بزرگ عرضه شود. این به آن امکان می‌دهد تا تقریباً 140 میلی‌متر بزرگ‌نمایی کند، که از زوم فعلی 125 میلی‌متری یا 5 برابری رایج در سایر تلفن‌ها پیشی می‌گیرد. همچنین انتظار داریم این دوربین دارای فناوری زوم تصویر واضح سونی باشد که کیفیت تصویر زوم شده را بهبود می‌بخشد.

علاوه بر این، اخباری وجود دارد مبنی بر اینکه سونی قصد داشته پکیج سازگارتر با محیط زیست را برای گوشی پرچمدار آینده خود انتخاب کند. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که این جزئیات در حال حاضر بر اساس ادعاهای تأیید نشده و بدون منبع مشخص است. بنابراین، برای خوانندگان توصیه می‌شود که با احتیاط با این اطلاعات برخورد کنند و منتظر به‌روزرسانی‌های بیشتر برای تأیید باشند.

سونی Xperia 1 VI در نزدیکی

در اخباری مرتبط سونی Xperia 5 V بالاخره معرفی شد. این دستگاه جدیدترین گوشی هوشمند درجه یک این شرکت است که دارای مشخصات و ویژگی های سطح بالا بوده و در عین حال فرم کامپکت را ارائه می دهد.

غول فناوری ژاپنی به تازگی از دومین گوشی هوشمند پرچمدار خود برای سال 2023 رونمایی کرده است. Xperia 1 V در اوایل سال جاری عرضه شد و اکنون نسخه کوچک از این دستگاه با مدل Xperia 5 V از راه رسید. ابعاد این گوشی هوشمند جمع و جور 154 در 68 در 8.6 میلی متر و وزن آن کمی کمتر از 180 گرم است.

به عبارت دیگر، 11 گرم اضافه شده و کمی ضخیم تر از مدل قبلی (2 میلی متر) است. قسمت عقب دارای یک صفحه شیشه ای است. صفحه‌نمایش جلو دستگاه 6.1 اینچی OLED با وضوح +FHD، نسبت تصویر 21:9 و نرخ نوسازی 120 هرتز است. این پنل از HDR نیز پشتیبانی می کند. متأسفانه، دارای پنل LTPO نیست و تنها از نرخ نوسازی 120 یا 60 هرتز پشتیبانی می‌کند.

در بخش سخت افزاری، دستگاه به چیپست قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 مجهز شده است که با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی همراه شده که می توان آن را از طریق اسلات کارت microSD افزایش داد. یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی انرژی این دستگاه را تامین می کند که از شارژ سریع سیمی 30 واتی و سرعت شارژ سریع بی سیم 18 واتی پشتیبانی دارد. از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به مقاومت IP68 در برابر آب و گرد و غبار، شیشه گوریلا گلس Victus 2 Corning در جلو و عقب، پشتیبانی از LDAC و Hi-Res Audio، بلندگوهای استریو تمام استیج و سیستم عامل اندروید 13 اشاره کرد.

در بخش دوربین، Xperia 5 V دارای همان سنسور اولیه Xperia 1 V است. بنابراین خریداران یک سنسور 48 مگاپیکسلی با فرمت اپتیکال 1/1.35 اینچی، فاصله کانونی معادل 24 میلی متر، OIS (تثبیت کننده تصویر اپتیکال) پیدا خواهند کرد. پشتیبانی از فوکوس خودکار هم توسط دوربین محقق می شود. قابل ذکر است، دوربین اصلی سنسور 52 مگاپیکسلی Exmore T Main است که وضوح موثر 48 مگاپیکسلی دارد. به طور پیش فرض، دوربین عکس های 12 مگاپیکسلی 24 میلی متری می گیرد.

سونی همچنین ادعا می کند که سنسور اصلی می تواند زوم اپتیکال 2 برابری را نیز ارائه دهد. این دوربین با یک لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید با فاصله کانونی 16 میلی متر همراه می شود. به نظر می رسد که این همان سنسور مورد استفاده در Xperia 5 IV سال گذشته باشد، به این معنی که فوکوس خودکار دو پیکسلی را نیز ارائه می دهد. در همین حال، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی Xperia 1 V را نیز در قسمت جلویی حفظ کرده است.

منبع

به این پست امتیاز بدید