تسلا برای دومین بار از سهامداران خود درخواست بسته پاداش 56 میلیارد دلاری می کند الون ماسک رای دادن یک قاضی دلاور اوایل سال جاری این بسته را به دلیل “نقص در روند تایید” لغو کرد.

سهامداران تسلا بسته فوق الذکر را در سال 2018 تصویب کردند و ماسک را برای دستیابی به نقاط عطف خاص ترغیب کردند. با احتساب ارزش بازار 650 میلیارد دلار که بیش از 10 برابر ارزش تسلا در آن زمان است.

رابین دنهولممدیر عامل تسلا گفت: «الون ماسک برای هیچ یک از کارهایش در تسلا در طول 6 سال گذشته که به رشد و ارزش قابل توجه سهام کمک کرده است، دستمزد دریافت نکرده است. به نظر ما و بسیاری از سهامداران، این غیرمنصفانه و با خواسته سهامدارانی که به آن رای داده اند، ناسازگار است.

به گفته نیویورک تایمز، مبلغی که ماسک دریافت خواهد کرد اکنون به دلیل کاهش ارزش سهام تسلا به 47 میلیارد دلار کاهش یافته است. اخبار مربوط به تحویل کمتر خودروهای الکتریکی به مشتریان و افزایش رقابت چینی باعث شد که سهام این شرکت از ابتدای سال 2024 حدود 37 درصد کاهش یابد.

رای تایید مجدد در مجمع سالانه سهامداران تسلا در 13 ژوئن (24 ژوئن) گرفته خواهد شد. این شرکت همچنین از سهامداران می خواهد که انتقال تسلا از دلاور به تگزاس را تایید کنند جیمز مرداک و کیمبل ماسکبرادر ایلان ماسک به هیئت مدیره بازگردانده شد.

پاداش ایلان ماسک در حالی است که تسلا اعلام کرد 10 درصد از نیروی کار خود (حدود 14000 کارمند) را کاهش می دهد. این شرکت برای فروش خودروهای قدیمی خود با مشکل مواجه است و در بیشتر بازارها به ویژه چین با رقابت فزاینده ای روبرو است.