هوش مصنوعی به عرصه‌های مختلفی وارد شده و در حوزه‌های گوناگونی توانسته تغییر و تحولاتی ایجاد کند. پای این فناوری حالا به زمین فوتبال هم باز شده و تبلیغات وسط زمین را ممکن کرده است.

در وب‌سایت کاربرمحور «آپارات اسپرت» برای اولین بار در کشور با استفاده از هوش‌مصنوعی و پردازش تصویری، به صورت آنی و در لحظه، لوگوی تبلیغاتِ یک مجموعه در دایره‌ میانی زمین به نمایش در می‌آید.

بر اساس این گزارش، فناوری مذکور به شکلی ویژه و کاملا طبیعی طراحی شده به طوری که با حضور یک یا چند بازیکن روی لوگو، تصویر با هم‌پوشانی مواجه می‌شود و تصویری واقعی به مخاطب ارائه می‌دهد و به واسطه درج هوشمند و ایجاد پرسپکتیو مناسب، کم‌ترین اختلالی در دیدِ مخاطب ایجاد نمی‌کند.

ظهور تبلیغات محیطی در اطراف زمین فوتبال در پخش زنده پیش از این در صداوسیما تجربه شده بود اما استفاده از هوش مصنوعی برای نمایش تبلیغ در میانه زمین فوتبال برای اولین‌بار در آپارات اسپرت انجام می‌شود.

همچنین، درباره این مدل جدید تبلیغات این توضیح هم اضافه شده است که ورود و خروجِ لوگو به داخل زمین هم با حرکت دوربین هماهنگ شده و به محض خارج شدن از قابِ مدنظر، تبلیغات نیز محو می‌شود. به این ترتیب، در طراحی این تبلیغات تلاش شده کمترین مزاحمت بصری برای بیننده مسابقه فوتبال ایجاد شود تا تبلیغ آزاردهنده و مانع تماشای مسابقه نشود.