شبکه اجتماعی جدید متا با نام موضوعات به طور رسمی دیروز منتشر شد، به سرعت در حال به دست آوردن محبوبیت در چین جایی است که استفاده از سایر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک ممنوع است.

طبق گزارش TechCrunch، این رقیب توییتر که تنها یک روز پس از راه اندازی توسط اینستاگرام معرفی شد، رتبه پنجم در دسته بندی شبکه های اجتماعی اپل اپ استور در چین برنده شده است. لازم به ذکر است که شبکه اجتماعی Instagram Trades Meta در چین مسدود شده است، به این معنی که کاربران در این کشور باید از طریق ابزارهایی برای دور زدن سانسور به این پلتفرم دسترسی داشته باشند.

Meta Threads یکی از بهترین ها در فروشگاه App China است

رتبه بندی App Store معیارهایی مانند تعداد نصب ها را در نظر می گیرد. Threads در حال حاضر با صدها میلیون کاربر فعال از جمله WeChat (با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه)، Xiaohongshu، QQ و Weibo، پشت سر غول های رسانه اجتماعی چین قرار دارد.

مشخص نیست که آیا چین از ابتدا Threads را مسدود کرده است یا خیر. وب سایت Greatfire.org که سانسور آنلاین را دنبال می کند، نشان می دهد که دامنه www.threads.net از 4 جولای در چین در دسترس نیست.

متا شبکه اجتماعی “Instagram Threads” را برای رقابت با توییتر راه اندازی کرد، هدفی که به گفته تحلیلگران بسیار دشوار خواهد بود. با این حال، کاربران بیشتری از Threads استفاده می کنند و گزارش اخیر می گوید که این شبکه اجتماعی اکنون بیش از 60 میلیون کاربر دارد.

با این حال، این برنامه هنوز هم معایب زیادی دارد. به عنوان مثال، برای حذف اکانت Trades خود، باید اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید. همچنین، هیچ بخش پیام خصوصی یا پیام مستقیم (DM) در برنامه وجود ندارد. از سوی دیگر، متا گفت که در حال کار بر روی ویژگی های جدید مانند فید زیر در شبکه اجتماعی خود است.