تازه‌ترین نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد ۴۶.۵ درصد مردم از «اینستاگرام»، ۳۵.۳ درصد از «واتس‌اپ» و ۳۴.۶ درصد آنها از «تلگرام» استفاده می‌کنند. این آمار حاکی از این است که فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در انتخاب مردم تاثیر چندانی نداشته است. بر اساس این نظرسنجی بیشترین کسانی که از پیام‌رسان داخلی ایتا استفاده می‌کنند، دانشجویان و دانش‌آموزان هستند.

بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایسپا، از میان پیام‌رسان‌های داخلی ۲۵.۲ درصد افراد از «ایتا»، ۲۴.۱ درصد از «روبیکا» و ۸.۷ درصد هم از «بله» استفاده می‌کنند. میزان استفاده از سایر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی کمتر از ۷درصد بوده است.

میزان استفاده مردم از پیام‌رسان‌ها و رسانه‌های اجتماعی خارجی از قبیل اینستاگرام، واتس‌اپ و تلگرام در دوسال اخیر با نوساناتی همراه بوده ‌است، به‌طوری که استفاده از پیام‌رسان واتس‌اپ از ۷۱.۱ درصد در خرداد ۱۴۰۱ به ۳۵.۳ درصد در دی‌ماه ۱۴۰۲ کاهش یافته است. اما از اسفند ۱۴۰۱ تاکنون، میزان استفاده از رسانه‌های اجتماعی داخلی مثل روبیکا و ایتا تغییر قابل‌توجهی نداشته است.