آیا فردی در خانواده شما همیشه به تلفن شما دسترسی دارد و نمی خواهید او به چت های WhatsApp شما دسترسی داشته باشد؟ در چنین شرایطی، ممکن است بخواهید چت های WhatsApp را مخفی کنید. خوشبختانه، برای مخفی کردن چت واتساپ نیازی به حذف آن ندارید.

چگونه یک چت WhatsApp را مخفی کنیم

می توانید چت های واتس اپ را به روش های دیگری در آیفون یا اندروید مخفی کنید. با استفاده از قفل چت، پشتیبان گیری چت یا قابلیت قفل واتس اپ می توانید چت واتس اپ را مخفی کنید. بیایید نگاهی دقیق به تمام روش ها بیندازیم.

  1. مخفی کردن چت WhatsApp از کسی

واتس اپ دارای یک ویژگی داخلی است که به نام Chat Lock شناخته می شود که به شما امکان می دهد با قفل کردن آنها با اثر انگشت، Face ID یا رمز عبور تلفن، چت های فردی را مخفی کنید. هنگامی که یک چت را قفل می کنید، از لیست اصلی چت واتس اپ پنهان می شود و به یک پوشه جداگانه به نام پوشه قفل شده منتقل می شود که برای دسترسی به چت های مخفی باید قفل آن باز شود. این روش به شما امکان می دهد پیام های چت WhatsApp را بدون پشتیبان گیری یا حذف چت ها مخفی کنید.

برای مخفی کردن چت های WhatsApp با قفل کردن یک چت، این مراحل را دنبال کنید:

این ویژگی در حال حاضر فقط برای کاربران اندروید بتا در دسترس است. به زودی برای کاربران عادی اندروید و آیفون در دسترس خواهد بود.

مرحله 1: WhatsApp را در تلفن خود راه اندازی کنید و چتی را که می خواهید مخفی کنید باز کنید.

مرحله 2: روی نام مخاطب یا گروه در بالا ضربه بزنید.

مرحله 3: به پایین بروید و روی Chat Lock ضربه بزنید.

مرحله 4: دکمه کنار “Lock this chat with fingerprint” یا “Lock this chat with fingerprint” را فعال کنید. از شما خواسته می شود اثر انگشت خود را اسکن کنید. این کار را انجام دهید تا چت قفل شده و به پوشه Locked منتقل شود.

برای دسترسی به پوشه Locked، به صفحه اصلی WhatsApp بروید و از بالای برنامه به پایین بکشید. روی چت های قفل شده ضربه بزنید. اثر انگشت خود را اسکن کنید تا چت های قفل شده خود را ببینید. چت های قفل شده در دستگاه های متصل پنهان نمی شوند.

  1. با پشتیبان گیری چت واتساپ خود را به طور موقت مخفی کنید

یکی دیگر از راه‌های مخفی کردن چت‌های واتس‌اپ بدون حذف آن‌ها، پشتیبان‌گیری از آن‌ها است. ویژگی پشتیبان‌گیری، چت‌ها را از فهرست چت اصلی حذف می‌کند و آنها را به یک پوشه جداگانه که به نام پوشه پشتیبان معروف است منتقل می‌کند. چت ها در پوشه بایگانی پنهان می مانند مگر اینکه پیام جدیدی از چت بایگانی شده دریافت کنید. لازم به ذکر است که برخلاف چت های قفل شده، چت های آرشیو شده می توانند به راحتی توسط شخصی که پوشه Archived را باز می کند، دسترسی داشته باشد، زیرا با اثر انگشت یا رمز عبور محافظت نمی شود.

برای پشتیبان گیری از یک چت و مخفی کردن آن در اندروید، این مراحل را دنبال کنید:

مرحله 1: واتس اپ را در تلفن اندرویدی خود باز کنید.

مرحله 2: چتی را که می‌خواهید پشتیبان بگیرید به مدت طولانی فشار دهید. روی نماد بایگانی در بالا ضربه بزنید. اگر آن را نمی بینید، روی نماد سه نقطه ضربه بزنید، سپس روی Archive ضربه بزنید.

اکنون چت به پوشه Archived در صفحه اصلی WhatsApp منتقل می شود.

مرحله 1: WhatsApp را در آیفون خود راه اندازی کنید.

مرحله ۲: روی چتی که می‌خواهید پشتیبان بگیرید، انگشت خود را به چپ بکشید و روی دکمه پشتیبان‌گیری ضربه بزنید.

برای دسترسی به چت های آرشیو شده، روی پوشه Archive در صفحه اصلی WhatsApp ضربه بزنید.

  1. مخفی کردن چت برای همیشه

به طور معمول، یک چت بایگانی شده با دریافت پیام جدید قابل مشاهده خواهد بود. اگر می‌خواهید چت‌های آرشیو شده مخفی و بایگانی شوند، واتس‌اپ یک ویژگی برای آن نیز دارد. با این حال، این تنظیم برای همه چت های بایگانی شده اعمال می شود. بنابراین، پس از فعال شدن، تمام چت‌های بایگانی شده پنهان می‌مانند، حتی اگر پیام‌های جدیدی در آن‌ها دریافت کنید.

برای فعال کردن این ویژگی، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: واتس اپ را در اندروید یا آیفون خود باز کنید.

مرحله 2: به تنظیمات WhatsApp بروید. برای انجام این کار، روی تب تنظیمات در پایین آیفون ضربه بزنید و روی نماد سه نقطه اندروید و سپس تنظیمات ضربه بزنید.

مرحله 3: روی Chats ضربه بزنید و سوئیچ کنار Keep chats archived را فعال کنید.

مرحله 4: اکنون چت ها را بایگانی کنید و در صورت دریافت پیام جدید، آنها پنهان می مانند.

  1. پنهان کردن چت واتساپ بدون آرشیو

اگر نمی خواهید کسی به واتس اپ شما دسترسی داشته باشد، واتس اپ یک ویژگی بومی برای قفل کردن برنامه با اثر انگشت یا Face ID ارائه می دهد. به این ترتیب، تمام چت ها به طور خودکار بدون پشتیبان مخفی می شوند. ابتدا باید قفل برنامه را باز کنید تا پیام های WhatsApp را مشاهده کنید.

مرحله 1: WhatsApp را در تلفن خود باز کنید و به تنظیمات آن بروید.

مرحله 2: روی Privacy ضربه بزنید.

مرحله 3: روی قفل اثر انگشت یا قفل صفحه ضربه بزنید.

مرحله 4: بسته به مدل آیفون خود Require Touch ID یا Require Face ID را فعال کنید.

  1. پنهان کردن همه مکالمات واتساپ

اگر می‌خواهید تمام چت‌ها را بدون حذف یا قفل کردن آن‌ها از صفحه اصلی WhatsApp مخفی کنید، می‌توانید این کار را با استفاده از قابلیت Backup All Chats انجام دهید.

مراحل زیر را برای مخفی کردن تمام چت های واتس اپ در اندروید یا آیفون خود دنبال کنید:

مرحله 1: WhatsApp را باز کنید و به تنظیمات آن بروید.

مرحله 2: روی Chats و سپس Keep chats archived ضربه بزنید. در اندروید، باید روی Chat History و سپس پشتیبان گیری از همه چت ها ضربه بزنید.

سوالات متداول در مورد مخفی کردن چت های WhatsApp

  1. آیا قابلیت چت مخفی در واتس اپ وجود دارد؟

بله، می‌توانید از ویژگی پیام‌های ناپدید شدن در واتس‌اپ برای داشتن یک چت مخفی استفاده کنید. چنین پیام هایی پس از زمان مشخص شده به طور خودکار ناپدید می شوند.

  1. آیا از چت های مخفی واتس اپ تماس دریافت خواهم کرد؟

بله، حتی اگر چت WhatsApp را قفل یا بایگانی کنید، تماس دریافت خواهید کرد. به طور کلی، تماس ها قفل یا بایگانی نمی شوند.

آخرین کلمه

درست مانند مخفی کردن چت های واتس اپ، راه های دیگری نیز برای خصوصی کردن واتس اپ شما وجود دارد. با نحوه مخفی کردن آخرین حضور یا وضعیت آنلاین خود در WhatsApp آشنا شوید. همچنین بدانید که چگونه عکس پروفایل واتس اپ خود را از دیگران مخفی کنید.

به این پست امتیاز دهید