گزارش‌های جدیدی براساس یک ویدیو داخلی اپل منتشر شده که در آن مدیران غول فناوری در مورد هدست ویژن پرو صحبت می‌کنند، به گفته آن‌ها، این دستگاه ممکن است کاربردهای جالب‌توجهی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و آموزش داشته باشد.

در این ویدیو، «مایک راکول» و «آلن دای» که هر دو روی توسعه هدست ویژن پرو مشارکت داشته‌اند، در مورد توسعه این دستگاه و مواردی که ممکن است در آینده از آن استفاده شود، بحث می‌کنند. بلومبرگ متن این ویدیو را دریافت کرده و در گزارش خود جزئیات مربوط به آن را به اشتراک گذاشته است.

راکول در این ویدیو می‌گوید:

«جراحان اغلب در حین عمل، برای مشاهده نمایشگرها که اطلاعات بیمار در آن پخش می‌شود، تلاش می‌کنند. اپل ویژن پرو می‌تواند تمام این موارد را در اختیار جراح قرار دهد و امیدوار هستیم که باعث بهبود وضعیت بیمار شود.»

کاربردهای هدست ویژن پرو در زمینه آموزش

راکول در ادامه گفت که تکنسین‌ها یا مکانیک‌های هواپیما نیز می‌توانند از ویژن پرو برای «آموزش با کیفیت» استفاده کنند که قبلاً این امکان برای آن‌ها فراهم نبوده است. او همچنین گفت که اپل در مورد فرصت‌های یادگیری و آموزش هدست خود «هیجان‌زده» است. او در بخشی از سخنان خود می‌گوید: «ما تلاش کردیم تا محصولی بسازیم که یک ابزار باشد، نه یک اسباب بازی.»

براساس گزارش بلومبرگ، دو کارمند زیر نظر راکول مسئول کشف کاربردهای جدیدی برای ویژن پرو هستند. یکی از آن‌ها کاربردهای سازمانی این دستگاه را بررسی می‌کند و کارمند دیگر به دنبال فرصت‌های آموزشی بالقوه آن است.

با توجه به اینکه هدست اپل ویژ‌ن پرو با برچسب قیمت 3500 دلاری روانه بازار خواهد شد، پیدا کردن کاربردهای سازمانی می‌تواند رمز موفقیت این دستگاه باشد. پیش‌فروش هدست ویژن پرو از این جمعه و ساعت 16:30 به وقت ایران آغاز خواهد شد و احتمالاً نسخه‌های اولیه دستگاه به‌سرعت فروخته خواهد شد. این هدست قرار است دو هفته بعد و روز جمعه، 2 فوریه (13 بهمن‌ماه) رسماً عرضه شود.