تیم کوکمدیر عامل اپل در کنفرانس مالی جدید این شرکت به پرونده وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) اشاره کرد و آن را “نامناسب” خواند.

مدیر عامل اپل به CNBC گفت که این شرکت در حال مبارزه با پرونده وزارت دادگستری است. کوک خاطرنشان کرد که او نمی‌خواست این دعوا به یک “حواس پرتی” برای اپل تبدیل شود.

طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، اپل با ایجاد محدودیت برای کاربران خود در هنگام مهاجرت به پلتفرم های دیگر، محدود کردن آیفون به برنامه ها و خدمات خود، iMessage انحصاری برای دستگاه های اپل، محدود کردن استفاده از کیف پول های دیجیتال مختلف و جلوگیری از اپل واچ توسط از آنجایی که اپل با سایر محصولات سازگار است، رفتاری ضدرقابتی انجام داده است.

این غول فناوری آمریکایی پیشتر در دفاع از خود گفته بود که پرونده مذکور “موجود اپل را تهدید می کند و به اصول این شرکت آسیب می زند.” اپل ادعا می کند که این شکایت یک “سنت خطرناک” ایجاد می کند که به دولت ها اجازه می دهد نحوه ایجاد فناوری را دیکته کنند.

در اروپا، اپل برنامه های جانبی را از طریق فروشگاه های نرم افزاری غیر از اپ استور در دسترس قرار داده است. اگر وزارت دادگستری ایالات متحده برنده شود، اپل احتمالاً این اقدامات را در بازار ایالات متحده نیز اعمال خواهد کرد.