مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در جریان جلسه اخیر خود با سرمایه گذاران برای اعلام گزارش مالی سه ماهه اول شرکت، به آنها اطلاع داد که این غول فناوری هنوز سال ها با آن فاصله دارد. کسب درآمد از جانب هوش مصنوعی فاصله وجود دارد هفته گذشته متا دستیار هوش مصنوعی متا را به اینستاگرام، فیس بوک، واتس اپ و مسنجر اضافه کرد تا به طور جدی با ChatGPT رقابت کند.

برای سه ماهه اول سال 2024، متا درآمد 4.71 دلاری به ازای هر سهم با درآمد 36.46 میلیارد دلاری را گزارش کرد. اما پیش بینی سه ماهه دوم این شرکت باعث کاهش 16 درصدی سهام آن شد.

طبق گزارش The Verge، زاکربرگ در آن جلسه به سرمایه گذاران گفت:

سرمایه گذاری برای ایجاد این تجربیات جدید یک برنامه بلند مدت بسیار خوب برای ما و سرمایه گذارانی است که با ما هستند. و علائم اولیه کاملا مثبت است. اما ساخت هوش مصنوعی پیشرفته نسبت به تجربیاتی که به برنامه‌های خود اضافه کرده‌ایم، کار بزرگ‌تری خواهد بود و احتمالا چندین سال طول می‌کشد.»

فرارویکردهای کسب درآمد از هوش مصنوعی

او همچنین گفت که دستیار هوش مصنوعی متا از زمانی که به طور گسترده در دسترس قرار گرفت توسط “ده ها میلیون نفر” آزمایش شده است. زاکربرگ می گوید متا در حال حاضر چندین راه برای کسب درآمد از هوش مصنوعی متا دارد:

راه‌های زیادی برای ایجاد یک کسب‌وکار عظیم وجود دارد، از جمله گسترش پیام‌های تجاری، معرفی محتوای تبلیغاتی یا پولی در تعاملات هوش مصنوعی، و اجازه دادن به افراد برای استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی بزرگتر و دسترسی به رایانه‌های بیشتری. علاوه بر این، هوش مصنوعی اکنون به ما کمک می‌کند تا تعاملات خود را با برنامه‌ها بهبود بخشیم، که طبیعتاً منجر به مشاهده بیشتر تبلیغات و بهبود مستقیم تبلیغات برای ارائه ارزش بیشتر می‌شود.»

مارک زاکربرگ پیش بینی می کند که هوش مصنوعی متا می تواند سطح کیفی تبلیغات خود را در سال های آینده بهبود بخشد. این رویکرد غول شبکه های اجتماعی را در مسیری متفاوت از OpenAI قرار می دهد.