ایسوس در تاریخ 2 ژوئن (13 خرداد 1403) به طور رسمی از عرضه کنسول ROG Ally X خبر داد، اما تاکنون چیزی در مورد مشخصات سخت افزاری این کنسول بازی دستی نگفته است. البته برخی از مشخصات و جزئیات کلیدی این دستگاه در فضای مجازی به بیرون درز کرده است که نشان از کنسولی قدرتمند دارد.

با توجه به منبع معرفتی بیان شده لوپین مرموز در Social X، کنسول ROG Ally X برخی از ویژگی های دستگاه نسل قبل را حفظ کرده است. این دستگاه احتمالا دارای صفحه نمایش 7 اینچی Full HD (1920 در 1080 پیکسل) با نرخ رفرش 120 هرتز خواهد بود. بنابراین از نظر مشخصات صفحه نمایش، احتمالا مشابه ROG Ally 2023 خواهد بود.

در داخل این ماشین بازی، پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme احتمالاً محاسبات را انجام می دهد. این پردازنده در نسخه اولیه ROG Ally نیز وجود دارد. با این حال، به نظر می رسد برجسته ترین پیشرفت ROG Ally X نسبت به نسل قبلی در ظرفیت ذخیره سازی باشد. ROG Ally X احتمالا یک ترابایت SSD خواهد داشت که فضای ذخیره سازی را در مقایسه با مدل ROG Ally 2023 دو برابر می کند.

مشخصات ظاهری و قیمت احتمالی کنسول ROG Ally X

این نشت همچنین تغییر در طرح رنگ را نشان می دهد. در حالی که Ally اصلی در رنگ سفید منتشر شده بود، نسخه X در رنگ مشکی عرضه خواهد شد. این رنگ ممکن است برای کاربرانی که ظاهر شیک تری را ترجیح می دهند مناسب باشد.

قیمت یکی دیگر از جنبه های مهم این کنسول بازی است. قیمت ROG Ally X احتمالاً 799 دلار خواهد بود که 100 دلار نسبت به نسخه قبلی ROG Ally's Extreme Edition افزایش یافته است.

دلیل این افزایش قیمت احتمالا ترکیبی از ارتقاء حافظه و استفاده احتمالی از باتری بزرگتر (که هنوز جزئیات آن فاش نشده است) است.

شان ین، SVP ایسوس قبلاً به بهبود قابل توجهی در عمر باتری Ally X اشاره کرده بود، اما هیچ جزئیاتی ارائه نکرد. اگر ارتقای باتری منجر به افزایش قابل توجه ظرفیت شارژ شود، می تواند جهش قیمت را برای مصرف کنندگان توجیه کند.

با نزدیک شدن به تاریخ عرضه رسمی کنسول ROG Ally X، می توان انتظار داشت که جزئیات بیشتری در مورد این کنسول قبل از عرضه آن منتشر شود.